Zadel kapot / boom kapot

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Zadel kapot / boom kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-19 19:49

Goedenavond mede bokkers!

Afgelopen dinsdag heb ik een zadelconsult gehad. Mijn zadel lag altijd al een beetje in een twijfel geval , maar mijn Fjordje veranderd nog wel eens regelmatig van vorm qua lichaam. In eerste instantie was het alleen voor een fysio behandeling maar ik dacht waarom ook geen zadel consult erbij mooi 2 vliegen in één klap. In maart dit jaar zijn mijn paardje en ik ten val gekomen. Ik weet er helaas niks meer van , maar in het zadel zat een klein deukje op de voorboom. Ik heb zelf goed gevoelt maar het leek toen mee te vallen. Het raakte mijn paard haar rug niet en aan de onderkant voelde je het ook eigenlijk niet. Ik ben dus in eerste instantie ook weer opgestapt.

Maar na een paar maanden begon ik eigenlijk wel te twijfelen. En aangezien ik haar toch al door de medische molen had ( tandarts , dierenarts enz.) En een fysio erbij moest hebben heb ik het toch maar gevraagd voor de zekerheid. Diegene die ervoor kwam vond dat mijn zadel erg veel kraakte in de binnen kant. Ook waren de embleempjes op de voorkant niet meer op gelijke hoogte. Zij dacht zelf aan een kapotte boom. Maar omdat ik het zadel van Divoza heb raadde ze mij aan om daar maar eens langs te gaan. Maar mocht de boom stuk zijn , zijn de kosten helaas erg hoog. Zonde! heb het zadel nog maar 2,5 jaar en het was niet goedkoop.

Nu zit ik echt te twijfelen of ik dat moet doen of een nieuw zadel kopen of een tweedehands zadel. Ik was zo blij met mijn nieuwe en ook nog bruine zadel wat ik zo graag wou toen der tijd. Mijn paardje is overigens eigenlijk helemaal niet gevoelig op de rug na de val en het rijden de afgelopen maanden. Er was meer spanning in haar voorbeen dan in haar rug.
Tevens heb ik het ook niet zo op Divoza meer nadat ik zeker een maand heb moeten wachten en die blijkbaar eigenlijk al direct niet goed heeft gelegen , maar helaas ook te laat achter gekomen door andere stalgenoten die het zagen. Tevens valt de service mij van Divoza zadelmakers en passers best wel tegen.

Wat zouden jullie doen? Toch een nieuwe boom erin laten zetten (kosten zijn vrij hoog) , een tweedehands zadel aanschaffen van weer het zelfde merk (Rossner) of een compleet nieuw zadel.

belle_boef

Re: Zadel kapot / boom kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 19:53

Als je paard nogal vaak veranderd van vorm zou ik een consult plannen en kijken wat er voor zadel uit komt.
Dan kan je daarna altijd nog bepalen of je zadel nog te fiksen is en of dat de moeite waard is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 20:31

AnnexUdith schreef:
Ook waren de embleempjes op de voorkant niet meer op gelijke hoogte.

Waren de zadelnagels ( embleempjes) daarvoor wel op gelijke hoogte?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 20:38

Een rossner heeft een goedkope boom, dus vervangen is zonde van je geld want dan betaal je vooral voor de reparatie. Liever een nieuwe of 2e hands kopen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 09:14

Nielojram schreef:
AnnexUdith schreef:
Ook waren de embleempjes op de voorkant niet meer op gelijke hoogte.

Waren de zadelnagels ( embleempjes) daarvoor wel op gelijke hoogte?

Daar twijfel ik dus ook aan of dat zo was toen ze het zadel kwamen leveren. Ik zal eens proberen te zoeken of ik foto's heb van mijn zadel toen ik het zadel nog maar net had. Maar denk dat Divoza zegt dat ik er dan eerder mee had moeten komen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 09:16

Sizzle schreef:
Een rossner heeft een goedkope boom, dus vervangen is zonde van je geld want dan betaal je vooral voor de reparatie. Liever een nieuwe of 2e hands kopen.

Dat zei de zadel consult ook al dat Rossner qua kwaliteit en prijs vrij goedkope bomen heeft en dat inderdaad het haast niet waard is om een nieuw zadel dan te kopen. Op marktplaats staan al 2dehands Rossner zadels voor 200 euro.... De waarde is haast al niks meer van over na 2 jaar.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 09:16

belle_boef schreef:
Als je paard nogal vaak veranderd van vorm zou ik een consult plannen en kijken wat er voor zadel uit komt.
Dan kan je daarna altijd nog bepalen of je zadel nog te fiksen is en of dat de moeite waard is.

Bedankt voor de tip!