Door de beenbeschermers de juiste niet meer zien

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Door de beenbeschermers de juiste niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-19 13:49

Welke beenbeschermers zijn nu (tegenwoordig) 'goed'.
Normaliter gebruik ik deze niet indien niet nodig, enkel bij een cross of een 'heftige' strandrit. Nu wilt dat mijn paard een behoorlijke strijker is en zijn strijklappen of achterbeschermers toch echt wel handig.

Welke is nu echt goed? Het is dus om de huid/kogel te beschermen, omdat paard wel degelijk behoorlijk strijkt.

Ik zie verschillende beschermers, met bont, met vloeistof, hard en zacht. Maar welke wordt nu echt aangeraden? Wat is geldverspilling?

Ik heb geen budget, als iets echt goed is zowel van kwaliteit als dat het serieus helpt/beschermt.

hannaengolda

Re: Door de beenbeschermers de juiste niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 14:29

Ik zou gaan voor 'harde' beschermers, dus die echt een stootje kunnen hebben. Ik zou gewoon normale strijklappen proberen, die zijn niet zo duur. En als dat niet werkt of niet 'sterk' genoeg is, zou ik pas gaan kijken voor duurdere.

Mijn merrie tikt zichzelf ook wel eens aan achter, maar normale strijklappen zijn genoeg voor haar. Ook rij ik met dressage boots van Pagony en HV Polo, die zijn ook erg fijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 14:33

Ik heb dressage boots van Pagony en lederen beschermers met wol. Beide bevallen erg goed. Mijn merrie strijkt ook, en deze houden zich super.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 14:35

Hier is nog een topic waar je misschien wat aan hebt: [HAR] De ultieme peesbeschermers?

Er staan veel ervaringen met verschillende beschermers in. Ik let er zelf tegenwoordig vooral op of er geen neopreen in de beschermer zit.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-19 14:39

Kidde schreef:
Hier is nog een topic waar je misschien wat aan hebt: [HAR] De ultieme peesbeschermers?

Er staan veel ervaringen met verschillende beschermers in. Ik let er zelf tegenwoordig vooral op of er geen neopreen in de beschermer zit.

Neopreen vanwege de verwarming denk ik? Iets dergelijks heb ik ook al ondervonden, eveneens als synthetische ‘wol’.
Gewone wol is juist een prima isolator/vochtig opnemer volgens mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 14:46

Ik zweer nog steeds bij de TriZone beschermers! Ik heb ondertussen voor 3 paarden 2 paar gehad en dan heb ik het over een tijdspan van ongeveer 10 jaar. Echt fantastische dingen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 15:24

Ik heb ze nu met teddy vacht. Vooral omdat paard in kwestie van vrijwel elk ander materiaal kale plekjes krijgt en ik kan niet anders dan vrezen dat dat op den duur wondjes worden. De neopreen rand van de springschoenen was zelfs op een tijdsbestek van tien minuten al een bloedend wondje. :(:) Met de pagony boots zonder vacht hetzelfde probleem. Ik durf dus ook niet meer goed naar andere materialen kijken nu. Voor de merrie maakt het trouwens geen jota uit wat ik er om heen doe. Dus ik zou, als ie geen extreem gevoelig velletje heeft, gewoon eens beginnen met de gewone simpele beschermers.