Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mariljo schreef:Ik heb het mijn paardentandarts gevraagd wat het beste was. Die hebben tenslotte het meeste verstand van de binnenkant van een mond. Dus misschien dat is doen?
Hutcherson schreef:Ik heb een ongebroken trust bit. Dit is een zacht en flexibel bit. Het is een kneveltrens dus geeft druk op de wang om te kunnen sturen/vragen etc. Hij heeft geen scharnierpunt dus ook geen drukpunten in gehemelte of tong.
En het bit buigt iets mee bij verhoging van druk.
Maar het zijn wel iets dikkere bitjes.
Je hebt ook bitfitters die gewoon bij je op stal komen om te adviseren.
Wesco schreef:Heb je een Myler bit geprobeerd?
Benzz schreef:Myler is een enorm scherp bit, daar zou ik bij wegblijven. Een dubbel gebroken onderlegtrens is vriendelijker.
Ninx schreef:Waarom mag er niets over bitloos gezegd worden.
(Wordt goed bijgehouden zeg je, maar dat zal geen betrekking op bitloos hebben toch?).
Bij een paard dat zo extreem gevoelig is lijkt het toch het meest logisch het bit op de plank te leggen.
Benzz schreef:Myler is een enorm scherp bit, daar zou ik bij wegblijven. Een dubbel gebroken onderlegtrens is vriendelijker.
Anoniemk2 schreef:Ninx schreef:Waarom mag er niets over bitloos gezegd worden.
(Wordt goed bijgehouden zeg je, maar dat zal geen betrekking op bitloos hebben toch?).
Bij een paard dat zo extreem gevoelig is lijkt het toch het meest logisch het bit op de plank te leggen.
Bitloos rijden is geen optie daar gaat ze mee aan de kletter. Als ze druk voelt bij haar wangen of neus.