Tips webshops/merken voor A/B ponies

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRocky

Tips webshops/merken voor A/B ponies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 11:20

We hebben net de eerste eigen pony voor onze dochters aangeschaft. Het is een grote A/kleine B Welsh pony ((nog)niet officieel gemeten), met een stevige, relatief brede bouw. Nu heb ik veel ervaring met grote E-pony's en paarden, maar dit is voor het eerst dat ik een kleine pony heb.

Ik vermoed dat spullen in maat pony veelal te groot voor hem zullen zijn, maar Shet is misschien te klein? Heeft iemand tips voor webshops en/of merken die geschikt zijn voor dit formaat/type pony? Het zadel nemen we er bij over, dus dat scheelt :-) Het gaat dus vooral om hoofdstel, dekens, beenbescherming etc.

EvSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:57

Wij hebben 2 welshjes. 1 van 1.14 en 1 van 1.19 maar die groeit nog een paar cm waarschijnlijk. Een a en een b welsh uiteindelijk. De grootste is wel veel groffer en breder gebouwd als de kleinste.

Wij kopen gewoon waar het in de aanbieding is. Tegenwoordig zijn er steeds meer winkels en webshops die kleinere maten verkopen gelukkig.

Die van ons wisselen nog al eens tussen maat shet en pony. En na heel veel gepuzzel zijn we er eindelijk uit.
Wij hebben heel veel van harry's horse en beenbeschermers van ej omdat dit bij die van ons het beste bevalt.

Hier zijn de beenbeschermers voor beide, voorbenen in maat shet en achterbenen in maat pony.
Dekens in maat 145 voor de kleinste en 145 of 155 voor de grootste.
Dekjes in maat pony.
Hoofdstel in maat pony voor de grootste en een combinatie tussen pony en shetlander voor de kleinste.
Halsters in maat shet voor de zomer en pony in de winter.

Nynkster

Re: Tips webshops/merken voor A/B ponies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:06

Hoofdstellen vaak in maat shet, net als halster.
Dekens hier maar 145 en 152 dus dat koop ik gewoon bij agradi oid
Peesbeschermers ook maatje shet. Première heeft peesbeschermers maatje shet en BR ook

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:07

SuperRocky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 13:24

Bedankt voor de tips! Ik vermoed dat we qua hoofdstel ook in een combinatie pony-shet terecht gaan komen. Indicatie van dekenmaat is fijn om te hebben, dan weet ik in ieder geval waar we ongeveer moeten beginnen met passen :-)

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:42

SuperRocky schreef:
Bedankt voor de tips! Ik vermoed dat we qua hoofdstel ook in een combinatie pony-shet terecht gaan komen. Indicatie van dekenmaat is fijn om te hebben, dan weet ik in ieder geval waar we ongeveer moeten beginnen met passen :-)

De dekenmaat kan je ook heel makkelijk zelf meten: https://www.ej.nl/over-epplejeck/blog/1 ... meten.html

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 14:12

Heb je misschien een foto van je pony? Dan is t beter te zien of hij bijvoorbeeld een groot of klein hoofd heeft :)

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:56

Minihorseshop.nl heeft altijd geschikte maten.
Hier een welsh a van 1.21
Heeft 155 dekenmaat(flink brede pony) en hoofdstel pony (wel gaatje bij moeten prikken) maar ze hadden die leuke niet in maat shet :+

SuperRocky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 13:38

Uiteindelijk ben ik na veel passen (drie keer geruild ;-)) op horseware dekens maat 95/145 uitgekomen (een 0gr amigo mio en een 200 g hero plus), een zweetdeken van Eskadron maat XS en een mix&match hoofdstel (kopstuk/bakstukken maat pony, lage neusriem maat shet) en peesbeschermers maat shet van equikids, die vallen wat groter dan andere merken maat shet.