Wie heeft er een hoofdstel van Deuber&Partner?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Figo88

Wie heeft er een hoofdstel van Deuber&Partner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-19 08:23

Ik ben inmiddels een aantal maanden in het bezit van D&P teugels en ik heb echt nog nooit zulke fijne teugels gehad <3
Maar nu ben ik op zoek naar een nieuw hoofdstel en twijfel ik of ik een D&P hoofdstel moet nemen. Ik kan echter geen goede foto's en ervaringen vinden, vandaar dat ik dit topic plaats.

Het gaat om een van deze twee hoofdstellen:
https://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-43482425/deuber-partner/soft-feel-barok-hoofdstel/
https://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-43484019/deuber-partner/soft-feel-engels-hoofdstel/

Is er toevallig iemand die een van deze hoofdstellen heeft en zijn/haar ervaring erover kan delen?
En van het barokke hoofdstel heb ik al betere foto's gevonden, van het Engelse niet. Dus mocht iemand daar nog foto's van hebben, heel graag! :j

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 09:32

Heeft er helemaal niemand een hoofdstel van Deuber&Partner..? -O-

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 17:01

Misschien kun je het proberen in het deuber zadels topic? Daar zitten veel mensen met een deuber zadel met misschien wel een bijpassend hoofdstel...?

Ik vind ze ook erg mooi! Maar ik wilde graag een kaptoom waar ik ook mee kon rijden, waar een bit aan kan en met een anatomisch kopstuk. Ik ben uiteindelijk bij een marjoman hoofdstel uitgekomen maar die van deuber blijven mooi en zijn vast ook, net als de zadels, van hele mooie kwaliteit <3

Ereste

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 17:10

Kan je helaas niet helpen. Ik heb wel een Deuber zadel (maar daar ben je niets mee :o :D ), en heb ook al gekeken naar de hoofdstellen, maar heb er nog geen durven aanschaffen. Dan vooral omdat ik niet zeker weet of je er een eenvoudig enkel gebroken bitje aan kan vastmaken. Ze lijken me wel erg leuk en als ze even comfortabel zijn als het zadel, zou het zeker een aanwinst zijn. Je vindt er alleen inderdaad heel weinig informatie over.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-19 13:17

Phrono schreef:
Misschien kun je het proberen in het deuber zadels topic? Daar zitten veel mensen met een deuber zadel met misschien wel een bijpassend hoofdstel...?

Ik vind ze ook erg mooi! Maar ik wilde graag een kaptoom waar ik ook mee kon rijden, waar een bit aan kan en met een anatomisch kopstuk. Ik ben uiteindelijk bij een marjoman hoofdstel uitgekomen maar die van deuber blijven mooi en zijn vast ook, net als de zadels, van hele mooie kwaliteit <3

Dankjewel voor je reactie :) Ik zal daar inderdaad even een berichtje plaatsen.
En ik had precies dezelfde eisen als jou en ben ook bij de Marjoman Oslo uitgekomen. Echt een geweldige kaptoom/hoofdstel! Maar mijn paard reageert toch fijner op een bit en op de een of andere manier zijn de bijgeleverde bitriempjes echt volstrekt onbruikbaar voor hem omdat ze veel te lang en dik zijn. Ik heb ook andere bitriempjes geprobeerd, maar ook die zijn allemaal te lang. Ik heb er nu de plastic bit klemmetjes van het rambo micklem hoofdstel aan, maar ook daarbij hangt het bit net 0,5-1 cm te laag. Mijn paard lijkt er niet veel last van te hebben (en hij is erg gevoelig en ontzettend duidelijk over wat hij fijn vindt en wat niet :+ ), maar het is toch niet echt optimaal. Dus vandaar dat ik toch weer verder aan het zoeken ben naar een fijn hoofdstel.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-19 13:27

Ereste schreef:
Kan je helaas niet helpen. Ik heb wel een Deuber zadel (maar daar ben je niets mee :o :D ), en heb ook al gekeken naar de hoofdstellen, maar heb er nog geen durven aanschaffen. Dan vooral omdat ik niet zeker weet of je er een eenvoudig enkel gebroken bitje aan kan vastmaken. Ze lijken me wel erg leuk en als ze even comfortabel zijn als het zadel, zou het zeker een aanwinst zijn. Je vindt er alleen inderdaad heel weinig informatie over.

Jij ook dankjewel voor je reactie :)
Balen dat er vrijwel geen informatie over ze te vinden is he :\
Gelukkig kun je ze wel altijd binnen 14 dagen weer retourneren, maar ik vind het gewoon erg jammer dat ik ze niet eerst ergens kan zien en voelen.
En waarom twijfel je of je er een simpel bitje aan kunt hangen? Bij de Engelse variant zou dat sowieso moeten kunnen, die heeft gewoon normale bakstukken zo te zien. Maar bij de barokke variant zit maar 1 bakstuk waar zowel de neusriem als het bit aan vast moeten. Maar die hangen op de foto even hoog als de bakstukken van het Engelse hoofdstel. Dus ik zou eigenlijk niet weten waarom dat niet zou kunnen. Maar ik vraag me inderdaad ook wel af wat fijner is met een normaal bit :o
Laatst bijgewerkt door Figo88 op 18-09-19 13:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 13:30

Toevallig heb ik precies hetzelfde! Ook problemen met die bitriempjes. Ze zijn inderdaad te lang. Ik heb ook de rambo klipjes geprobeerd maar die gaven beschadigingen aan de neusriem. Nu gebruik ik de kaptoom dus bitloos voor longeren/af en toe rijden want mijn paard is ook fijner met een bit. Ik wil de ringen waar je de bitriempjes aan vast maakt nog wat hoger laten plaatsen zodat ze wel gaan passen. Een goede leerbewerker schijnt dat wel te kunnen. Misschien ook een idee voor jou? Beetje offtopic, dat wel :o

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-19 13:40

Oh, wat typisch dat jij datzelfde probleem hebt! Ik dacht al dat het aan mijn paard lag, haha :=
Maar stom dat ze dat dan zo gemaakt hebben zeg.. Want als kaptoom en als bitloos hoofdstel is het echt een geweldig ding.
En dankjewel voor de tip! Daar kan ik zeker naar kijken. Het enige waar ik dan meteen aan moet denken is dat je dan alsnog vast zit aan 1 bepaalde lengte waar je het bit dus aan kunt bevestigen. En als ik dan ooit een ander bit zou willen, dan kan het weer zo zijn dat de lengte niet goed genoeg is aangezien de ene bitring ook weer groter is dan de andere |o