Zadel jong paard hoge schoft weinig rugbespiering

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Spruit

Zadel jong paard hoge schoft weinig rugbespiering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 12:28

Ik ben op zoek naar een fijn zadel voor een kwpn merrie met een hoge schoft en nog weinig bespiering op de rug. Ze is 4 en zal dus nog gaan groeien. Een nieuw zadel aanmeten vind ik om die reden wat zonde. Daarnaast wil ik bij jonge paarden graag een wat minder diep zadel. Het best passend was tot nu toe een prestige, maar die was qua boommaat te smal en ging klemmen op de schouder. Te brede zadels zakken weer teveel op de schoft.
Hebben jullie suggesties voor merken of typen die hierbij zouden passen?

zefiros

Re: Zadel jong paard hoge schoft weinig rugbespiering

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:37

Je hebt tegenwoordig ook heel wat zadels die te verstellen zijn. Zoiets lijkt mij fijn in jouw geval.
Bv de bates of wintec

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 20:34

Bates en Wintec zijn vaak te laag voor paarden met een hoge schoft. Kent en Masters heeft een hoge boom, Albion ook, Kieffer is teruggesneden, maar dan wel het nieuwe type. Er zijn best wat mogelijkheden. Zoek een zadelpasser die met je mee denkt? Ik heb het meegemaakt dat paarden soms in 2 maanden al een dusdanige groeispurt maakten omdat ze aan het werk gingen en idd na 2 maanden een totaal andere boom nodig hadden. Dan red je het niet met een verstelbare boom.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 20:38

Ik zou het met een (nieuwere) Ghost proberen.