Wintec cair

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marritx

Wintec cair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-19 22:33

Hoi allemaal !

Ik ben momenteel aan het kijken voor een springzadel, nu ben ik mij wat specifieker aan het verdiepen in een wintec springzadel met cair
Het zadel is voor een merens merrie. Ik wil het zadel gaan gebruiken om het springen weer op te pakken en voor het buitenrijden.
Nu vroeg ik mij af wat jullie voor ervaringen hebben met het cair systeem van wintec. Zijn er problemen waar jullie tegenaan gelopen zijn of bevalt het juist heel goed ?

Fangio

Re: Wintec cair

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:39

Ik heb een wintec met cair systeem (wel een dressuurzadel), maar mij bevalt het enorm goed. Kussens blijven mooi zacht en kunnen nog aangepast worden dmv risers. Mocht er een 'luchtzakje' kapot gaan dan kan dit ook gewoon vervangen worden Zorg wel dat je zadelmaker bekend is met het wintec systeem.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:44

Ik had ongv 15 jaar geleden wintec cair, een vz zadel en een d zadel.
Ik heb er jaren mee gereden,en het was op mijn bolle hafje een perfect zadel de wide vz
op mijn slankere rij haf zat de dress versie normale maat, die was ook geweldig!

ik heb er trektochten meegemaakt en gesprongen echt hier alleen top ervaringen!

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:44

Ik heb zowel het Wintec springzadel met CAIR en een Bates dressuurzadel met CAIR. Mijn paard loopt er echt onwijs lekker onder, fijner dan met wol. Die risers die Fangio noemt zijn inderdaad ook ideaal, zo is het zadel echt nog lekker aan te passen en dankzij de lucht verdeeld het zich beter dan wanneer je wolvullingen hebt. Ik ben fan :D

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:33

Ik heb ook een Wintec springzadel met cair en ondanks dat ik van te voren een beetje op zag tegen een wintec zadel vind ik hem echt onwijs fijn. Mijn paard loopt er ook lekker onder en hij zit heerlijk!

daphnekx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 20:23

@Fangio welk dressuurzadel heb jij? Heeft die wat kniewrong/diepe zit?

mirmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 20:48

Heb een wintec cair endurance voor mijn hafje super fijn zadel en pas een dressuur aangeschaft voor mijn pre welke ook heel fijn is. Idd zijn de inleggers ook heel praktisch vooral als je paard nog veel veranderd. Ben er erg blij mee iig.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 22:11

Ik heb een Wintec endurance pro met cair, bevalt mij super goed! Niks op aan te merken. :)

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:42

daphnekx schreef:
@Fangio welk dressuurzadel heb jij? Heeft die wat kniewrong/diepe zit?

Ik heb de wintec 500 dressuur. Eigenlijk het instapmodel. Relatief vlakkere zit en ik heb zelf de kleinste kniewrongen erop zitten (maar die zijn verwisselbaar). De isabelle werth bijvoorbeeld heeft wel een diepe zit, maar daar zit ik zelf niet fijn in voor langere buitenritten.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 11:10

Voor mij ook juist geen problemen. Toen mijn paard volop in de groei was een vz wintec met cair gehad, super fijn dat je gewoon elke paar maanden zelf kan aanpassen ipv steeds zadelmaker erbij te halen.
Ik rij ook al jaren met een wintec spring met niet-aanpasbare cair-kussens, bevalt erg goed, en ik heb nu voor mijn paard een dressuur met alles aanpasbaar (behalve inchmaat) en daar is mijn paard ook prima tevreden over!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 20:47

Let er wel op dat je het zadel regelmatig laat onderhouden? Ik had er laatst welliswaar voor het eerst één met een lek kussen.