Voor mijn jonge paard (4 jaar) ben ik opzoek naar een ander bitje. Ik heb haar ingereden met een relatief dunne dubbel gebroken bustrens. Maar soms denk ik dat ze misschien baad heeft bij iets anders. Maar ik zie soms door de bomen het bos niet meer en de prijzen van de bitten zijn dusdanig dat ik er niet zomaar eentje aanschaf om te proberen.
Met rijden kruipt ze gemakkelijk achter de teugel en is ze erg licht in het contact. Dit is wel aanzienlijk verbeterd maar nog niet optimaal. Ze mag het bit best nog wat meer aannemen. Ze is gevoelig in haar mond en heeft er weinig ruimte.
Haar gebit wordt 2 tot 3x per jaar gedaan.
Nu zat ik zelf te denken aan een Sprenger Novocontact of een Trust Inno Sense(maar welke?) , of misschien heeft bokt andere suggesties?
Ervaringen met 1 van beide bitten hoor ik ook graag.
Ik denk dan aan een neue schule bit en dan samen met een bitfitter. Dan kun je en even proefrijden en weet je beter of je het juiste bit voor haar mond hebt.
Bij een vierjarige vind ik dat vrij normaal. Ik denk dat innosense geen optie is omdat die erg dik zijn, kijk anders eens naar trust sweet iron locked of ongebroken met tong oog. Een sprenger novocontact heeft dezelfde werking als je huidige bit namelijk op de tong. Het kan zijn dat je paard dat niet fijn vindt.
Dit is een rijtechnisch probleem. Je hebt gewoon geen verbinding/aanleuning. Daar gaat een ander bit je niet mee helpen
xMalibu
Geplaatst: 23-08-19 09:54
Ondanks de dikte vind ik de innosense echt heel fijn, vooral bij gevoelige paarden die er snel achter kruipen. Ik heb hem via een Bitfitter, Bianca Lodeweegs. Bij Dochorse kan je er een aantal testen! Mocht het dan niks zijn ben je maar een klein beetje geld kwijt. en BR heeft er een 'budget' versie van: https://hypostore.nl/br-ongebroken-wate ... gJR7fD_BwE
davinci2412
Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-19 13:20
Bedankt voor de reacties ik ga er zeker even naar kijken.