Heeft er iemand ervaring met dit bit? En misschien ook bij jonge paarden? Het lijkt me een bit wat het fijne van de watertrens (de flexibiliteit) combineert met de stabiliteit aan de zijkant van een D-trens. Vooral met sturen lijkt me dat fijn.
Iemand er ervaring mee? Lees alleen maar heel oude topics met weinig ervaringen
Ik gebruik hem al jaren voor mijn paard en had 2 stalgenoten die er ook mee rijden. Allemaal erg tevreden, vriendelijk voor de mondhoeken en fijn met sturen.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 22-08-19 08:01
Wij hebben hem voor ons vorige paard gehad. Heel fijn bit.
Hier ook dit bitje. Heb hem gekocht nadat ik goede dingen had gezien met veel jonge paarden. Een kennis die jonge paarden inrijdt gebruikte 'm ook en daar heb ik hem toen ook getest. Vind het een erg vriendelijk en fijn bit. Had hiervoor een D-trens, maar hier loopt hij wel beter op.
Ik heb er een tijdje ene paard mee gereden en ik vond het vervelend dat je het bit regelmatig geluid hoorde maken! Metaal tegen metaal, een soort klapperen.
Simbaa
Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-19 08:44
Sanne_92 schreef:
Ik heb er een tijdje ene paard mee gereden en ik vond het vervelend dat je het bit regelmatig geluid hoorde maken! Metaal tegen metaal, een soort klapperen.
Dank allen voor de reacties! Waren er meer mensen die hier last van hadden! Klinkt erg irritant.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 25-08-19 22:58
Bit meerdere jaren gebruikt wij hebben er nooit last van gehad.
Mijn oud stalgenoot reed gewoon wedstrijden met dit bit inderdaad. Zou ook niet weten waarom het niet zou mogen. Is een dubbel gebroken bitje met " vleugels" aan de zijkant.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 27-08-19 08:43
We hebben er wel eens vragen over gehad, maar het mag gewoon. Wij reden er dressuur, springen en eventing mee.