welke veiligheidstijgbeugels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

deborah_D

welke veiligheidstijgbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 17:25

Ik ben op zoek naar veiligheidstijgbeugels, dit omdat ik gevallen ben met springen en met mijn voet ben blijven hangen in mijn stijgbeugels. Hieronder een foto van de stijgbeugels die ik heb, ze zijn opzich best breed maar ben toch blijven hangen.

Afbeelding

Ik heb al liggen opzoeken op het internet en kom veel uit op freejump, BR, ... maar die kosten zoveel geld. Is dat het waard? Of weten jullie misschien een merk dat niet zo geweldig duur is?

Ik hoor het graag!

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 17:30

Ik heb 2e hands van mountain horse, met een rubber aan de zijkant.

Daarvoor had ik met een elastiekje, kosten nog geen 30 euro en bevielen verder prima, ik heb 1 x gehad dat een stiekje knapte tijdens het rijden maar verder niet

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 17:50

Ik heb van die gedraaide veiligheids/ijslander beugels. Hoeven ook niet duur te zijn. Tot nu toe tevreden en heb het helaas mogen uittesten. :')

Pippaa

Re: welke veiligheidstijgbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 18:34

Ik had die met elastiek, maar eentje is op het metaal gebroken. Die dus nooit meer voor mij
Afbeelding

Ik heb nu de namaak sprenger beugels van EJ. Ik hoop dat die door het bewegende voetbed bij een val uit gaan. Fingers crossed!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 18:46

ik volg je topic even, hier idem aan het rondkijken voor springbeugels maar val soms stijl achterover van de prijzen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 18:51

En gewoon een korfje op je huidige beugels?

deborah_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 21:19

Zulke stijgbeugels met een elastiekje vind ik niet zo leuk om mee te rijden, vind ze nogal zwaar, net zoals de klassieke ijzeren stijgbeugels. Daarom heb ik zelf al aluminium stijgbeugels gekocht. Een korfje over mijn stijgbeugels ga ik niet doen, ik zat niet met mijn voet door mijn stijgbeugel, zat scheef en gekneld. Zou ook een vreemd zicht zijn op jumping denk ik

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:27

Ik heb deze kwik out beugels (geen gedoe met elastiekjes die kunnen knappen of kwijt kunnen raken tijdens bijv. een buitenrit)
Afbeelding

irisskib

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:47

Ik heb sprenger beugels, zou echt niet anders willen!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 06:44

deborah_D schreef:
Zulke stijgbeugels met een elastiekje vind ik niet zo leuk om mee te rijden, vind ze nogal zwaar, net zoals de klassieke ijzeren stijgbeugels. Daarom heb ik zelf al aluminium stijgbeugels gekocht. Een korfje over mijn stijgbeugels ga ik niet doen, ik zat niet met mijn voet door mijn stijgbeugel, zat scheef en gekneld. Zou ook een vreemd zicht zijn op jumping denk ik

Die van mij zijn niet zwaar. Als het goed is zijn die van mij ook van aluminium.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 07:03

Ik heb voor mijn dochter Acavallo Arena beugels, ik dacht 135 euro:
Afbeelding

Sanne_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:27

De goedkoopste optie zou zijn de basisveiligheidsbeugels, voor inderdaad om een nabij de 30 euro ben je klaar. Mijn favoriet zijn de Acavallo stijgbeugels die hierboven ook genoemd worden.

Die kan je hier met korting kopen: https://budgetruitershop.nl/ACAVALLO%C2 ... ENA-ALUPRO

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:42

Ik heb jaren met de beugels van Safestyle gereden. Die zijn open aan de binnenzijde. Ik vond ze heerlijk zitten en het gaf me een veilig gevoel dat ik niet klem kon komen te zitten na een val.

https://www.divoza.com/nl/beugel-safestyle

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 12:25

Ik heb ook Safestyle beugels, die bevallen me prima.
Dat zwarte stukje aan de binnekant is flexibel rubber, die kan je er ook af halen, dan is hij gewoon open.
Mocht je komen te vallen dan zijn er geen scherpe punten waaraan je je kan bezeren.

Foto van Google:

Afbeelding

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 11:16

Ik heb freejumps en ook safestyle maar de Xlite versie (kunststof en wegen niets en stuk goedkoper dan mijn freejumps)