Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mylittlejoy schreef:Een zadelpasser die niet kijkt naar wat het zadel doet in beweging....of überhaupt naar hoe het paard beweegt, lijkt mij geen goede zadelpasser. Mijn advies is om niet met huis-tuin-keuken oplossingen aan de slag te gaan, maar toch echt een goede zadelmaker te laten komen. Een zadel móet gewoon goed liggen, anders krijg je ellende.
Sizzle schreef:Ik weet niet of het paard wat aan de dikkere kant is?
Een typische ‚fout‘ is het kopijzer netjes laten aansluiten op vet ipv spier. Zodra er dan ruitergewicht op komt blubbert het vet opzij en zakt je zadel naar voren.
Sizzle schreef:Dan gok ik dat je probleem verholpen is met 1 maat smaller of een pad eronder.
Je kan je kopijzers gewoon los op de juiste plek houden op/boven het paard. Normaal kies je de maat die exact het paard volgt, bij een spekkie zonder spier met een volle schouder meestal (niet altijd) 1 maatje krapper.
Hoe dan ook is het verstandig om er nog even naar te laten kijken omdat bij het wisselen van het ijzer de schwung ook iets veranderd.
idefix4 schreef:Als ik de zadelpasser was geweest, was ik niet akkoord gegaan met niet rijden. Kun je die niet bellen en vragen om het alsnog te checken? Hij moet wel de kans krijgen om het alsnog in orde te maken. Spekkies kunnen in stilstand inderdaad de boel behoorlijk vertekenen. Die wil je als zadelpasser juist zien lopen. Schuift het zadel nu niet? Het lijkt mij dat die nu niet erg meer zal blijven stilliggen?
CalipsoLover schreef:Rakkie123 schreef:Ik zou contact opnemen met de zadelmaker en uitleggen dat het in beweging helemaal niet past en dat je verwacht dat hij het goed aan gaat meten.
De man/vrouw heeft gewoon slecht werk geleverd.
Lees even berichtje boven dat van jou
_Nelleke_ schreef:idefix4 schreef:Als ik de zadelpasser was geweest, was ik niet akkoord gegaan met niet rijden. Kun je die niet bellen en vragen om het alsnog te checken? Hij moet wel de kans krijgen om het alsnog in orde te maken. Spekkies kunnen in stilstand inderdaad de boel behoorlijk vertekenen. Die wil je als zadelpasser juist zien lopen. Schuift het zadel nu niet? Het lijkt mij dat die nu niet erg meer zal blijven stilliggen?
Maar hoe doe je dat dan bij een onbeleerd paard?