Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
knollentuin schreef:@plutolover dat gaat in mijn ogen alleen op als je ervaren genoeg bent om die keuze te maken en daarbij ook nog zelfstandige zit en houding hebt, in alle gevallen op de grond of op de rug de ruiter is en blijft de beperkende factor, en heel veel ruiters schalen zichzelf hoger in dan dat ze daadwerkelijk zijn of kunnen.
Een paard moet een bit willen aannemen, of hij dat doet is ook weer afhankelijk van meer factoren, past het? Wordt het goed gebruikt?
Welk verschil is er volgens de academische aanhangers met het klassiek?
Jairo schreef:bedankt voor jullie reacties. Het brengt veel inzichten en verschillende meningen met zich mee.
Ikzelf ga het bij mijn dubbelgebroken trensje houden, die is op zich al meer als genoeg. Bovendien zijn we nog erg in de rechtricht fase daar Jai linksom erg vast houd (is nagekeken!) is gewoon kwestie van training.
Sinds ik met mijn micklem hoofdstel rijd, mijn BR anatomisch dubbelgebroken bit en mijn barebackpad schuimt hij enorm in zijn mond, knabbelt fijn en gaat nog maar heel weinig in verzet bij iets dat hij niet kan of moeite bij heeft. Hij panikeert minder en laat zich overtuigen om dit wel te proberen.
Jai zal altijd een nerveuzer typke zijn maar het is al een heel deel gevorderd.
is hier op bokt eigenlijk een "klassieke dressuur" (en alle zusterbenamingen) topic voor je alledaagse vragen/foto's en mededelingen?
vandaag komen ze ook mijn nieuw zadel aanmeten *enthousiast!!!!*