Mijn allerbeste vriendje heeft zomers nogal last van de vliegen, lees nogal panisch met het hoofd schudden.. In de avond / regen/ winter rijden hebben we geen probleem dus medisch is uitgesloten. Nu rijden wij regelmatig wedstrijden en is het nogal vervelend & zielig dat hij zoveel last heeft van de vliegen, omdat deze vaak overdag zijn.
Nu had ik de oplossing bedacht, dacht ik dan, een soundless oornetje aangeschaft en inderdaad het helpt aanzienlijk! Geen schuddend hoofd meer en heerlijke relaxte ritjes! Alleen als hij klaar is of tussendoor een keer schud vliegt zijn hele hoofdstel af... Hoofdstel blijft altijd keurig zitten dus nu geef ik het oornetje de schuld. Thuis is dit niet zo heel erg, maar morgen heb ik een wedstrijd en als het dan gebeurt is het wel een probleem.. Hoe kan ik zorgen dat het blijft zitten? Ik dacht misschien met naald en draad vastzetten aan het eerste knotje, maar vraag me dan af of ik niet teveel in de drukverdeling doe naar het bit. Of eerst het hoofdstel en dan het oornetje eroverheen en vastzetten met een draadje aan het hoofdstel?
Als het echt niet blijft zitten of niet goed is start ik morgen zonder oornetje, maar het zou voor ons beide fijn zijn om met netje te starten en een hoofdstel wat blijft zitten

Kortom wie heeft de gouden tip?