Hackamore hoofdstel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Drico

Hackamore hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-19 18:54

Hallo iedereen,

Ik ben zelf al een beetje aan het rondkijken en zoeken maar open toch een topic op Bokt om te kijken of jullie mij verder kunnen helpen :)

Ik rijd mijn paard regelmatig met een hackamore en heb deze aan een IJslander kopstuk zitten. Maar nu ben ik opzoek naar een kopstuk met kaakriem (zodat het kopstuk wat ik nu gebruik niet teveel naar het oog schuift). De hackamore zelf heb ik al: scharen, neus en kinriem.

Mijn eisen lijstje:
Zwart
Anatomisch kopstuk, maar hoeft niet perse.
Kaakriem, geen keelriem
Frontriem is ook niet nodig

Veel kan met Biothane gemaakt worden maar voorkeur gaat uit naar leer omdat de neusriem welke ik laatst gekocht heb ook van leer is. Maar mocht ik niks vinden zal dit de laatste keuze zijn.

Zijn er op Bokt toevallig mensen die dit voor mij kunnen maken van leer? Of iets of iemand weet? Mag ook uit het buitenland als de verzending niet heel gek duur is.

Voor de beeldvorming een foto van mijn hackamore hoofdstel nu:

Afbeelding

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 19:00

2 chicago screws en een losse keelriem met gesp. Op maat knippen, gaatjes op juiste plaats prikken (of dit andersom als dat makkelijker gaat) screw erin en voila.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 19:03

Ik heb een vriendin/zadelmaker/tuigmaker in Assendelft die dit wel kan maken! https://www.facebook.com/pages/category ... 766289443/
Zeker omdat het vrij weinig onderdelen zijn valt de prijs reuze mee(anatomisch achter de oren met padding word al iets duurder), ik heb zelf iets vergelijkbaars, maar dan om neusriem van kaptoom of sidepull aan te doen!
Laatst bijgewerkt door siskeh op 28-07-19 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-19 19:04

Lindsey_99 schreef:
2 chicago screws en een losse keelriem met gesp. Op maat knippen, gaatjes op juiste plaats prikken (of dit andersom als dat makkelijker gaat) screw erin en voila.

Dan heb je het over leer? Want ik heb zelf niet de producten en materialen om zoiets zelf te maken

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 19:09

Wij zouden dat kunnen doen; we maken ook ( western) zadels, borsttuigen, hoofdstellen etc.. Altijd van 1e kwaliteit leer en evt. met tooling maar effen in kleur is natuurlijk geen probleem.
Voor meer informatie/ prijs kan je een PB sturen dan kunnen we ook wat voorbeelden laten zien.
Ik kan op het moment geen foto's plaatsen van wat wij maken i.v.m. een storing in de hard schijf van onze PC.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 22:27

Drico schreef:
Lindsey_99 schreef:

Dan heb je het over leer? Want ik heb zelf niet de producten en materialen om zoiets zelf te maken

ja, gewoon een (bijpassende) losse leren keelriem met gesp kopen, en 2 chicago screws. Aftekenen op je huidige hoofdstel waar de kaakriem moet komen. Met een gaatjestang 2 gaatjes knippen, de losse riem afknippen, en dan op maat maken, 2 gaatjes erin prikken en met de 2 chigacoscrews vastzetten. Je kunt zelf kiezen aan welke kant je de gesp wilt hebben. En liever eerst iets te lang maken, stukje eraf is snel genoeg gedaan.

Bijvoorbeeld:
https://missruitersport.nl/product/los- ... -cob-full/ en ergens een paar chicagoscrews bestellen of kopen in een ruitersportzaak.