Verschil hackamore bloem, love en music

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hillebill

Verschil hackamore bloem, love en music

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-19 00:03

Wat zijn de inwerkingen van deze hackamores? Of ligt dit gelijk en is alleen de vorm anders?

Ik rij nu met hackamore met lange scharen maar de schaar zit wat te dicht bij de mondhoeken
(En is niet van mij, geleend) dus zoek een alternatief.

Twijfel tussen music, love of bloem

Bommeltje_

Re: Verschil hackamore bloem, love en music

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 00:11

Ik rij met een Music en ben er erg blij mee! :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 00:13

Ik heb nu een S. Had gewoon een standaard (goedkope) hack. De werking van de S is wel hetzelfde, maar zit beter door de vorm. De bloem werkt veel minder in. Vond ik eerder richting een sidepull gaan met een kleine hefboom. De rest ken ik niet.

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-19 11:03

Niemand verder?

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 11:53

Bloem heb ik ooit eens geprobeerd, vond ik idd net zoals Amanda zegt een stuk minder inwerken. Mijn paard reageerde er eigenlijk ook totaal niet op.

Ik heb nu een paar normale korte scharen en een paar wat lijkt op de love. Vind hem een stuk fijner lopen op de love scharen, die zijn weer net iets minder scherp en werken iets fijner in dan de normale scharen.

Edit: twee foto's toegevoegd, ben nu alleen opzoek naar een ander hoofdstel.

Afbeelding

Nou oké, 1 foto, want de andere krijg ik niet geupload :P

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:47

Ik ga dit topic even omhoog schoppen omdat ik het jammer vind om een nieuw topic te openen.

Momenteel rijd ik met een bloem hackamore, voorheen altijd gewoon met bit maar ik merkte dat ze in het bos met een lange teugel begon te klooien met het bit. Ik ben toen begonnen met een sidepull maar ik merkte dat ik mij niet veilig voelde omdat mijn paard door had dat ik echt wel minder te vertellen had en zij dus een stuk heter werd.

Ik heb nooit direct aan een hackemore gedacht dus ben toen weer met een bit gaan rijden, ik heb toen ik weet niet hoeveel bitten getest maar met elk bit zat ze te klooien. Ik de bak met dressuur rijden gaat het prima op een bit maar op buitenritten wordt ze dus lastig. Toen iemand mij vertelde over een hackemore heb ik een bloem hackamore aangeschaft. Opzich gaat dit wel aardig, alleen als ze echt heet is loopt ze hier ook dwars door heen en een nadeel is dat deze redelijk snel omklapt.

Ik heb dus goed rond lopen kijken welke hackamore het beste bij ons zou passen maar eerlijk gezegd kom ik er niet zo goed uit.. Ik heb besloten om een tweedehands music hackemore te kopen, dit lijkt mij een goede oplossing. De scharen zijn niet al te lang maar de inwerking is wel iets scherper dan met de bloem (ik heb de bloem met extra ring naar beneden).

Wat zijn jullie ervaringen met de music hackamore in vergelijking met de bloem?

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:19

Ik schop dit topic ook even omhoog.

Ik ben benieuwd of er inmiddels meer ervaringen met deze hackamores zijn.