Zadel verkopen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IrisW

Zadel verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-19 20:30

Hoi Bokkers,

Ik ben al zo’n 5 jaar gestopt met rijden en heb nog steeds mijn Stübben Avalon dressuurzadel liggen. Ik zit er toch aan te denken om hem te verkopen, maar heb geen idee wat ik ervoor kan vragen en hoe ik hem het beste kan verkopen. Ik zie op marktplaats meerdere advertenties van hetzelfde zadel, en die lopen niet bepaald storm.

Ook weet ik de inchmaat niet meer, kan ik dat ergens terug vinden? De boommaat staat op het zweetblad zag ik (31)

x_Milou

Re: Zadel verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 21:16

Houd er rekening mee dat er ontzettend veel dressuurzadels op marktplaats staan en het dus wel eens lastig kan zijn om je zadel te verkopen.. Ik zou de staat van jouw zadel vergelijken met de andere zadels en op basis daarvan een vraagprijs opstellen. Maar als het zadel niet in de weg ligt, je weer eens wilt gaan rijden en je het zelf een fijn zadel vindt dan zou ik hem lekker laten liggen. Als hij tegen die tijd niet past kun je hem altijd nog inruilen op een andere.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 21:24

Helaas brengen zadels veel te weinig op als je ze particulier verkoopt.
Dit ivm passen zonder zadelpasser. Hoop gezeur met heen en terug sturen en het risico dat het niet past. Mensen doen het alleen als het echt een koopje is zodat ze zelf het zadel ook weer makkelijk kwijt zijn.

Ik heb zelf mijn zadel een tijd meegegeven aan een bevriende zadelpasser die zelf dit type ook verkocht. Zelfs via haar niet gelukt. Uiteindelijk ver onder de prijs aan een handelaar verkocht.

MP betaal je voor een zadeladvertentie en dan nog per maand dus dat loopt ook op als hij langer te koop staat.

Vanitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 10:16

Helaas zijn duitse kwaliteit zadels niet erg populair tweedehands. Mij een raadsel, want zo'n zadel gaat de rest van je leven mee, zo niet langer, dat in tegen stelling tot de andere zadels.

Als je van plan bent ooit weer te gaan rijden zou ik het houden en anders te koop aanbieden op facebook en/of bokt. Marktplaats moet je inderdaad voor betalen en dan heb je dus kans om maanden met die kosten te zitten. De prijs bepaal ik meestal door vergelijkbare zadels te zoeken en daar dan iets onder te gaan zitten.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 10:40

Vanitas schreef:
Helaas zijn duitse kwaliteit zadels niet erg populair tweedehands. Mij een raadsel, want zo'n zadel gaat de rest van je leven mee, zo niet langer, dat in tegen stelling tot de andere zadels.

Als je van plan bent ooit weer te gaan rijden zou ik het houden en anders te koop aanbieden op facebook en/of bokt. Marktplaats moet je inderdaad voor betalen en dan heb je dus kans om maanden met die kosten te zitten. De prijs bepaal ik meestal door vergelijkbare zadels te zoeken en daar dan iets onder te gaan zitten.

Dan moeten ze wel passen. TS zei dat de boommaat 31 is, dat is heel smal. Denk niet dat er veel paarden zijn waar dit op past.
TS, kan je er een kruk van laten maken?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 11:22

31 van stubben is gewoon medium hoor.

Inchmaat kan je opmeten, staat als het goed is een sticky op HAR waarin uitgelegd is hoe je dat moet doen.

De 2e hands zadelmarkt is wel enorm verzadigd, het is niet meer zo makkelijk om je zadel kwijt te raken als een jaar of 10 terug. Komt mede door de “mode”, mensen willen uberluxe zadels met zeer diepe zit, veel wrong en het liefst nog lak of bling.
Een stubben avalon zal gok ik nog zo’n 500 euro doen als hij in nette staat is

IrisW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 17:34

Bedankt voor de reacties!

En inderdaad, 31 is een normale gangbare maat Hij heeft op een 1.68 KWPN’er gelegen en op een brede E pony. Ik had al zo’n vermoeden dat de Avalon niet echt geliefd meer is haha. Ik vind zelf diepe zadels ook heel mooi eruit zien, maar ik reed er gewoon niet fijn mee dus toch maar voor een relatief vlakke zit gegaan.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 19:15

Grapje, jullie hebben gelijk, de 34 van Wintec, waarvan ik de maten had opgezocht, is extra wide :o?

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:54

Stubben is een impopulair merk. Ik zweer erbij maar als ik de nieuwprijs van mijn zadels vergelijk met wat ze nog opbrengen is dat echt bizar weinig. Als je ooit nog rij plannen krijgt is een stubben door een goede zadelmaker echt heel goed aanpasbaar.
Succes met de verkoop.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:51

Ik heb mijn Avalon zgan met pijn in mijn hart moeten verkopen 2 jaar geleden.
Ik heb hem bij Divoza ingeruild voor 400€

IrisW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-19 22:32

Odetje92 schreef:

Late reactie, maar heb je een ander zadel ervoor terug gekocht bij divoza of echt verkocht aan ze?

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:43

IrisW schreef:
Odetje92 schreef:

Late reactie, maar heb je een ander zadel ervoor terug gekocht bij divoza of echt verkocht aan ze?

Ingeruild zoals geschreven ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 20:40

Avalon is nog best geliefd hoor. Die past goed op de bredere pony's en uitermate geschikt om nog een sprongetje mee te maken. Je moet echter niet verwachten dat je er nog veel voor vangt, want inderdaad zijn Stubben zadels niet erg populair meer. Men zegt dat een dergelijk zadel een leven lang mee gaat, maar kijkend naar de paarden van nu durf ik te zeggen dat ze niet meer zo geschikt zijn op het moderne paard. Paarden van nu zijn nu anders gefokt dan de oudere types van 30 jaar geleden. Ik zeg tegenwoordig redelijk vaak, dat als je met een zadel van die leeftijd op een paard gaat zitten, dat je het paard flink te kort doet. En jezelf ook. De moderne zadels hebben veel meer aanpassingen om op het hedendaagse paard te passen.

Bij zadels van over de 20 tot 30 jaar moet je eigenlijk gewoon accepteren dat je daarmee niet meer op een paard moet willen zitten.