Stijgbeugeldilemma

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

x_Milou

Stijgbeugeldilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-19 19:02

Ik rijd op dit moment met aluminium stijgbeugels van Prestige, maar na 2,5 jaar gebruikt te zijn (op maar 1 of 2 paarden) is de grip echt helemaal weggesleten -O-
Tijd voor nieuwe dus, ik wil eigenlijk weer aluminum. Wil graag lichtgewicht materiaal, en de meeste kunststof beugels vind ik niet echt mooi voor dressuur. Nu heb ik een paar keer met deze gereden en die zijn heel fijn, maar wel weer ontzettend duur, dus ik zoek eigenlijk een iets betaalbaarder alternatief.: https://horseridersclassics.nl/nl/maatw ... gbeugels#/

Met welke aluminium beugels hebben jullie ervaring? Hebben ze goede grip en slijten ze niet snel?

Katxfiona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 21:18

Afbeelding
Zelf heb ik tech stirrups. Kosten ook wel wat (140 euro) maar hebben echt een hele goede grip, en ze hebben er ook een dressuur uitvoering van. Gaan bij mij nu al een jaar mee en heb nog geen verschil gemerkt van toen ik ze de eerste keer gebruikte.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-19 21:35

Katxfiona schreef:
[ [url=m/OzaIzM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zelf heb ik tech stirrups. Kosten ook wel wat (140 euro) maar hebben echt een hele goede grip, en ze hebben er ook een dressuur uitvoering van. Gaan bij mij nu al een jaar mee en heb nog geen verschil gemerkt van toen ik ze de eerste keer gebruikte.

Die zijn inderdaad mooi! Is het voetbed ook van aluminium en zie je daar nog helemaal geen slijtage aan?

Katxfiona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 21:44

x_Milou schreef:
Katxfiona schreef:
[ [url=m/OzaIzM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die zijn inderdaad mooi! Is het voetbed ook van aluminium en zie je daar nog helemaal geen slijtage aan?

Is helemaal aluminium. En neen ik zie echt zo goed als geen slijtage.

PreHungaro

Re: Stijgbeugeldilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 22:00

Heb je al eens gekeken naar de BR Aerotech beugels?
Zelf enorm tevreden over en de grip blijft echt super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 22:31

Even nieuwsgierige vraag: wat is het voordeel van lichtgewicht materiaal?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 23:19

keeyzie schreef:
Heb je al eens gekeken naar de BR Aerotech beugels?
Zelf enorm tevreden over en de grip blijft echt super!

Eens. Die slijten echt niet. Breed voetbed, veel grip. Veiligheidsbeugel. Ook voor een leuke prijs. Ik heb ze 2 jaar met plezier gehad en binnen een uur waren ze verkocht. (Zelf overstap naar freejump gemaakt)