VZ of springzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xRoossie95

VZ of springzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-19 12:56

Ik heb een heel mooi dressuurzadel (met genoeg kniewrong) dus om daar mee te springen lijkt mij niet ideaal :') Mijn dressuurzadel is CAIR dus wil dit ook graag bij mijn springzadel. Ik heb mijn oog nu op Wintec laten vallen aangezien
1) boom is verwisselbaar (is een must!)
2) CAIR :)
3) prijs technisch

Ik spring bijna nooit, dus wil geen enorm bedrag investeren. Het zal misschien gaan om 2 keer per maand.

Nu viel het mij op dat er bijna geen Wintec springzadels te koop staan. Maar daarentegen wel VZ zadels. Is VZ ook geschikt om puur als springzadel te gebruiken?

In mijn hele leven is 1.10 het record, meestal zal het bij maximaal 60cm blijven :')

Dioxide

Re: VZ of springzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:05

Kan i.m.o. prima. Je hebt van de Wintec 500 ook een VSD versie (dressuurgericht) met wat anders gevormde zweetbladen, deze zal misschien iets minder prettig zijn om mee te springen dan een reguliere VZ of een VZ richting springen :)

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:18

Als je niet serieus wedstrijden wil springen kan dat prima. Ik heb het zelf tot voor kort ook gedaan, precies met een wintec VZ.

ImLuckyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:26

stukje eigen voorkeur, ik rijd zelf niet graag met een vzh zadel omdat ik het zowel voor dressuur als springen 'net niet' vind, maar ik ken zat mensen die juist alleen maar met een vzh zadel rijden en dat juist heel prettig vinden. in principe moet een vzh zadel passen bij je gebruiksdoel...
kun je er niet een proberen van iemand?