Ervaring delen..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_1903

Ervaring delen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 12:32

Voor ik dit zadel zal aanschaffen. Ben ik wel eens benieuwd of er mensen hier zijn met ervaring? Is dit een aanrader of juist niet en waarom?

Afbeelding

belle_boef

Re: Ervaring delen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 12:58

Voor dat geld zou ik een zadelmaker laten komen met mooie 2e hands zadels.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 13:27

Het zadel ziet er op de foto prima uit maar als het een nieuw, leren zadel is dan heb ik voor die prijs echt twijfels over de kwaliteit. Daarnaast kan je vanaf een foto niet zien hoe het op je paard zal liggen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 13:52

Dat vooral. Ik zou echt nooit via internet een zadel kopen, eerst passen, en beter tweedehands A-merk, dan nieuw B-merk...... of C.........

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 14:56

Zou ook niet zo snel van een foto bestellen

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:45

Ik meen ooit gehoord te hebben dat die Kramerzadels bij Kieffer vandaan komen. In Duitsland bij de winkels kun je ze gewoon uitproberen: alle winkels hebben een rijbak voor de deur. Mja, dat is vast niet je bedoeling van zo'n internetaankoop :D
Je kunt het toch gewoon met zadelpasser bekijken en retour doen als het niets is? Dat is geen probleem bij dit soort winkels.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:48

K zou om de prijs niet weg blijven. Alleen maar mooi, een goedkoper zadel. Zolang het degelijk is. Zo'n zadel hoeft geen 20 jaar mee, voor dat geld kun je halverwege prima een nieuwe kopen.
Ik vind het een beetje uit de tijd om te zeggen een goedkoop zadel heeft geen kwaliteit. Ja de kwaliteit zal minder zijn. Een zadel zal niet zoals die dure 20 jaar mee gaan. Maar dat wil ik juist niet eens. Ik heb liever een nieuwe halverwege dan zo'n oud kreng. Ook al is die nog prima qua skelet.

Maar. Ik zou nooit een zadel kopen zonder passen. Of dat nou via de zadelmaker is of je het zelf doet.. Altijd passen. Bij een zadelmaker, een kennis die precies hetzelfde zadel heeft.. Maar wel passen.
Of passen met de mogelijkheid om terug te sturen.