Ik heb een zadel gekocht op 16 mei bij een zadelmaker. Het gaat om een duurder gloednieuw springzadel. Ik heb daarbij een springzadel ingeruild (dit zadel had ik eerder bij dezelfde zadelmaker gekocht)
Ik heb zelf niet veel kennis van zadels en tot dan toe prima ervaringen met deze zadelmaker. Dochter vond het zadel lekker zitten, even mee gereden. Moest nog wat aangepast en een andere boom in en een week of 2 later kwam zadelmaker het zadel brengen. Sindsdien is pony geleidelijk aan wat meer gaan bokken, steigeren en heeft hij vorige week onze bijrijder er met een rare actie afgegooid (heel begrijpelijk nu we weten hoe slecht het zadel ligt)
Vandaag heb ik er iemand anders bij gehad en die bevestigde wat ik vermoedde (en wat instructrice zei) en dat is dat pony totaal geen schoudervrijheid heeft. Ik heb al geappt met zadelmaker en deze zegt dat dat eigenlijk niet kan 'want het is een springzadel en een bij een springzadel ligt er eigenlijk niets op de schouder' Nou ik heb het nu zelf gevoeld, het ligt echt op de schouderspier. Ik snap wel dat pony gekke toeren uithaalt en eerlijk gezegd vind ik dat hij zich nog lang voorbeeldig heeft gedragen! Ik begrijp van de zadelmaker van vandaag dat opvullen of een andere boom geen optie is.
Ik ben eerlijk gezegd het vertrouwen in 'onze' zadelmaker kwijt dus ik wil gewoon mijn geld terug. Ik heb een flink bedrag betaald (nieuw prestige springzadel) en een zadeltje ingeruild. Ik kan niets over garantie of voorwaarden van ze terugvinden bij de factuur. Ze hebben ook geen website (alleen Facebook). Weet iemand hoe dit zit? Hoe zorg ik dat ik het hele bedrag terug krijg en het zadel retourneer?
Ik baal enorm :-( zo sneu voor die pony, maar ook voor mijn dochter die er toch even flink onzeker van werd.
Ik zou dit even aankaarten bij een juridisch loket. Maar heb je alweer contact gehad met je zadelmaker en wat is zijn verklaring of oplossing. Is er bijvoorbeeld nog gepast na het aanpassen van de boom? Vind het alles behalve netjes dat hij een zadel aan je verkoopt die niet past.
Volgens degene die ik er vandaag bij had is dit zadel niet aan te passen. Oplossing van zadelmaker is 'binnenkort een keer komen kijken' en de andere stoten te gebruiken want dan heeft hij wat meer schoudervrijheid. Maar echt het blad ligt echt op zijn schouderspier dus dat gaat niet helpen! Ik denk dat ik verplicht ben de zadelmaker nog een kans te bieden het op te lossen? Ik ben echter mijn vertrouwen wel kwijt dus ik wil via deze zadelmaker ook geen ander zadel. Ik wil mijn geld terug. Zal niet gaan zeuren over de kosten van o.a. de chiropractor
Jouw aankoop valt onder het consumentenkooprecht. Dat dat je een half jaar de tijd hebt om te reclameren als het gekochte niet conform is met jouw verwachtingen. Je RB kan je hier mee over vertellen. Maar er staat ook e.e.a. op internet. https://www.consuwijzer.nl/misleidende- ... an-ik-doen Nu de zadelmaker telefonisch "niet thuis" geeft is het in ieder geval tijd om hem schriftelijk in gebreke te stellen. Hij heeft wettelijk gezien de kans om zijn fout te herstellen. Doet hij dat niet of niet naar tevredenheid, dan kun je de koop ontbinden en je geld terug eisen.