Scheve boom

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xAnthea

Scheve boom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-19 20:53

Hey Bokkers!

Sinds november heb ik een volledig op maat gemaakt zadel aangeschaft voor mijn tinker. Ik ben er al heel blij mee geweest, mijn pony reageerde helemaal anders onder het zadel dan met mijn oude zadel. Na 20u is de zadelpasser terug geweest, heeft ze het opgevuld en daarna begon mijn pony wat lastig te doen onder het zadel. Verzet, niet willen loslaten, ... Ik heb de zadelpasser gebeld en ze is langsgekomen. Bleek mijn zadel scheef te zijn en moest ze het meenemen.
Nu heb ik scoliose. Mijn zadelpasser heeft al vaak gezegd dat ik ontzettend scheef op mijn pony zit. Daar kan ik wel inkomen omdat ik gewoon niet recht ben, dus recht lopen, zitten, staan is gewoon moeilijk voor mij. Volgens haar ligt het scheve zadel dus aan mijn scheefheid.

Nu heb ik het zadel totaal niet intensief gebruikt dus mijn vraag is nu of het kan dat een boom op zo'n korte tijd scheef kan komen door scheefheid van de ruiter?

Alvast bedankt

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:59

Nee dat kan absoluut niet! Ja je zadel kan scheef zakken op de wol gevulde kussens maar na 20 uur een boom scheef trekken met je zit? Nee zeker niet!

xAnthea

Re: Scheve boom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-19 23:25

De boom wordt gelukkig kosteloos vervangen. Ik ben nog altijd erg tevreden van mijn zadelpasser en zal dit met haar bespreken als ze het zadel komt afleveren, maar ik kan het zelf ook bijna niet geloven dat ik een zadel op korte tijd scheef trek...

Secretly

Re: Scheve boom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 00:04

NEE; Zelf heb ik extreme vorm van scoliose. mijn zadel zijn na checks minimaal A symmetrisch in opvulling van kussens. Als jij je paard altijd en netjes bewust even-redig traint over de rug laat lopen + dat je bewust op je houding let.. Ik zo9u t weer re-vullen naar oude vorm daar t t paard wel fijn op reageeerde.