Verschillende dekjes samen wassen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moumou
Berichten: 1
Geregistreerd: 11-06-19

Verschillende dekjes samen wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-19 14:25

Hallo,
ik vroeg mij af hoe jullie meerdere dekjes wassen?
ik heb een hele hoop verschillende kleuren dekjes en vroeg me af of je meerdere dekjes samen kan steken? Het gaat om eskadron big square dekjes en qhp dekjes, het zijn niet de goedkoopste dus daarom wil ik eerst jullie ervaringen vragen.
Zou ik mijn pink, smaragd en hibiscus eskadron bijvoorbeeld samen mogen steken in de wasmachine of opteren jullie ze toch allemaal apart in de wasmachine te steken? Ik wil voorkomen dat de kleuren door elkaar gaan en dat de witte streep in het dekje de kleur van het dekje of een ander dekje aanneemt
Heel erg bedankt!

rien10
Berichten: 14672
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:30

Voor de eerste keer wassen? Dan zou ik ze apart doen. Eventueel met een scheut azijn, dat fixeert de kleuren. In plaats van azijn, kan je ook color catcher doekjes gebruiken. Dan blijven je witte strepen mooi wit. https://www.jumbo.com/k2r-colour-catche ... gIjSPD_BwE


Dekjes die meerdere keren gewassen zijn, gaan bij mij bij elkaar in de wasmachine.

M1994
Berichten: 860
Geregistreerd: 27-01-16

Re: Verschillende dekjes samen wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:59

Je hebt van die doekjes die je erin kan doen die zorgen dat kleuren niet op andere kledingstukken overlopen

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:08

Bij mij pasten mijn dekjes nooit goed samen in de machine, werden dan echt niet mooi schoon of ik kreeg juist vlekken erop.
Zeker de qhp puff pads waren niet geschikt om samen met anderen te wassen.
Tenzij je een hele grote wasmachine hebt zou ik ze gewoon apart wassen. Onze wasmachine was volgens mij 8kg dus niet echt klein, maar niet aan te raden dus.

Jolijn15
Berichten: 38
Geregistreerd: 06-07-14
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 23:54

Ik was mijn qhp pads los van elkaar omdat er maar 1 tegelijk in de wasmachine past. Mijn andere dekjes (niet mijn witte) was ik wel met zijn 2en maar dan probeer ik wel te zorgen dat ik niet te verschillende kleuren bij elkaar doe. Dus bijvoorbeeld blauw en paars doe ik wel samen, maar rood en geel niet