Gelpad?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jairo

Gelpad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 18:32

Hoi allemaal.

Ik moest volgens de zadelpasser tijdelijk een pad met backriser gebruiken
Voor mijn paard omdat hij volop in de training is en vaak veranderd.

Ik had eerst een mattes bondje maar dat schuift onder mijn zadel. Heb een rondgeribt paard.

Dus ben aan het zoeken naar
Een ander oplossing.

Het moet voor vrij dun blijven en enkel achter licht verhogen.
Ik twijfel tussen een gelpad en een memoryfoampad waarvan ik denk dat toch te dik is van voor.

Maar ik heb geen ervaring met gelpads..

Zijn ze goed schokdempend? En hebben ze een anti slip effect?

Welke merken zouden jullie aanraden?

Itamarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 18:47

Hoi, ik heb zo een back riser gelpad van BR. Deze: https://www.agradi.nl/br-gel-pad-en-bac ... oCtGPw_wcB
Hij blijft perfect zitten.
Ik gebruik hem niet. Had hem op advies van de dierenarts aangeschaft maar heb toch liever een passend zadel.
Hij is maar één keer gebruikt en dus zo goed als nieuw. Ik zou zeggen:`kom maar halen`, maar ik woon wel in België...

Anoniem

Re: Gelpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 18:48

Is een prolite pad een optie?
Kan je met inlages werken en werkt mooi schokdempend ook nog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 19:45

Stel deze vraag aan je zadelpasser?

Die adviseert je dit, dan zou het wel netjes zijn als je gelijk wat opties krijgt, althans, zoals ik het lees snap je het advies niet zo goed, want anders open je hier geen topic over, toch?

Mocht je zadelpasser het antwoord schuldig blijven, prolite en een Korrector-pad kunnen je hierin helpen, maar dan moet je wel weten wat je moet doen, want anders brengt het alleen meer schade op..

Jairo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 20:09

Itamarka schreef: