Gelpad?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jairo

Gelpad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 18:32

Hoi allemaal.

Ik moest volgens de zadelpasser tijdelijk een pad met backriser gebruiken
Voor mijn paard omdat hij volop in de training is en vaak veranderd.

Ik had eerst een mattes bondje maar dat schuift onder mijn zadel. Heb een rondgeribt paard.

Dus ben aan het zoeken naar
Een ander oplossing.

Het moet voor vrij dun blijven en enkel achter licht verhogen.
Ik twijfel tussen een gelpad en een memoryfoampad waarvan ik denk dat toch te dik is van voor.

Maar ik heb geen ervaring met gelpads..

Zijn ze goed schokdempend? En hebben ze een anti slip effect?

Welke merken zouden jullie aanraden?

Itamarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 18:47

Hoi, ik heb zo een back riser gelpad van BR. Deze: https://www.agradi.nl/br-gel-pad-en-bac ... oCtGPw_wcB
Hij blijft perfect zitten.
Ik gebruik hem niet. Had hem op advies van de dierenarts aangeschaft maar heb toch liever een passend zadel.
Hij is maar één keer gebruikt en dus zo goed als nieuw. Ik zou zeggen:`kom maar halen`, maar ik woon wel in België...

Anoniem

Re: Gelpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 18:48

Is een prolite pad een optie?
Kan je met inlages werken en werkt mooi schokdempend ook nog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 19:45

Stel deze vraag aan je zadelpasser?

Die adviseert je dit, dan zou het wel netjes zijn als je gelijk wat opties krijgt, althans, zoals ik het lees snap je het advies niet zo goed, want anders open je hier geen topic over, toch?

Mocht je zadelpasser het antwoord schuldig blijven, prolite en een Korrector-pad kunnen je hierin helpen, maar dan moet je wel weten wat je moet doen, want anders brengt het alleen meer schade op..

Jairo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 20:09

Itamarka schreef:
Hoi, ik heb zo een back riser gelpad van BR. Deze: https://www.agradi.nl/br-gel-pad-en-bac ... oCtGPw_wcB
Hij blijft perfect zitten.
Ik gebruik hem niet. Had hem op advies van de dierenarts aangeschaft maar heb toch liever een passend zadel.
Hij is maar één keer gebruikt en dus zo goed als nieuw. Ik zou zeggen:`kom maar halen`, maar ik woon wel in België...

ik ook hoor :j

Jairo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 20:11

Nielojram schreef:
Stel deze vraag aan je zadelpasser?

Die adviseert je dit, dan zou het wel netjes zijn als je gelijk wat opties krijgt, althans, zoals ik het lees snap je het advies niet zo goed, want anders open je hier geen topic over, toch?

Mocht je zadelpasser het antwoord schuldig blijven, prolite en een Korrector-pad kunnen je hierin helpen, maar dan moet je wel weten wat je moet doen, want anders brengt het alleen meer schade op..

zij vond een wol bontje een fijne oplossing, daar werkte ze graag mee, zodoende, na een aantal keer merkte ik dat het ging schuiven, ik heb haar niet meer gecontacteerd omdat ze alle drie een goede tijdelijke oplossing zijn. De bedoeling is ook dat ik zo niet blijf rijden , na 4 maand gaan we opnieuw een sessie doen om zijn spiergroei te bekijken.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 20:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 20:29

Gel is nu niet meteen het materiaal wat enorm snel beweging oppakt..
Aangezien je aangeeft dat je paard volop in training staat, lijkt het mij dat je daarin het gewenste resultaat wil hebben, dus een goed-aan-de-hulpen-staand paard, zonder verstoringen.

Wol, prolite en lucht zijn eventuele mogelijkheden, ik zou mij echt verre van gel houden.

Jairo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 21:28

Nielojram schreef:
Gel is nu niet meteen het materiaal wat enorm snel beweging oppakt..
Aangezien je aangeeft dat je paard volop in training staat, lijkt het mij dat je daarin het gewenste resultaat wil hebben, dus een goed-aan-de-hulpen-staand paard, zonder verstoringen.

Wol, prolite en lucht zijn eventuele mogelijkheden, ik zou mij echt verre van gel houden.

Hoe bedoel je dit? Ik kan niet zo goed begrijpen wat je met de eerste zin bedoeld?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 07:48

Misschien ten overvloede, maar heb je het bontje wel direct op de huid gedaan? Dat maakt namelijk ook nog uit qua schuiven (en het hoort ook zo voor de beste drukverdeling). Bij voorkeur zonder er nog een extra dekje tussen (dus alleen bontje).

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 08:02

Ik zou in dit geval kiezen voor een prolite pad met inlages zodat je dat ten alle tijden kunt aanpassen. Ik zou niet een vaste back riser kopen die alleen maar de achterkant wat omhoog kan brengen.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 08:36

Hannanas schreef:
Ik zou in dit geval kiezen voor een prolite pad met inlages zodat je dat ten alle tijden kunt aanpassen. Ik zou niet een vaste back riser kopen die alleen maar de achterkant wat omhoog kan brengen.

De prolite pad zijn behoorlijk prijzig. Tegenwoordig heeft Kavalkade ook een vergelijkbare pad waar je ook voor, midden en/of achterkant kan verhogen:
https://www.agradi.nl/kavalkade-zadelku ... t-full.htm

Heel fijne pad met stroeve stof dus schuift niet. En veel betaalbaarder.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 08:40

Ik heb op mijn 4 jarige merrie die ook nog veel veranderd een backriser gelpad van Acavallo liggen. Deze is ook schokabsorberend. Fijn ding!