Vraagje Ik heb een micklem multi overgenomen zonder neusring . Nu wil ik hem toch als kaptoom gaan gebruiken. Ik weet dat er meer mensen zijn die de ring hebben laten verwijderen . Maar waar kom ik aan een vervangende passende ring ?
Maddy_Paola
Geplaatst: 08-06-19 13:35
Zou zelf even opzoek gaan naar zo'n 'karabijnhaak' met schroefdraad, dus die je dichtdoet en dan die moer eroverheen draait, dan kan je m veilig gebruiken zonder kans op losschieten maar er ook weer afhalen voor bijv wedstrijd
Dat is inderdaad een goede tip, maar check wel even hoeveel druk/gewicht die nieuwe ring aankan, want je wilt niet dat als je paard tijdens het longeren een zijsprong maakt dat het pinnetjes uit die haak springt en je paard ineens los is. Niet alles wat aan ringen/haken/ogen te koop is is ook echt geschikt voor bij de paarden.
Daar zat ik dus een beetje mee indd xyzu En dat paard losloopt maakt niet uit (gesloten longeerring) Maar dat er een stukje metaal aan een longeerlijn losschiet als er eens spanning op komt en bij paard of mijzelf in een oog terugschiet zie ik minder zitten