Goede zadeltas gezocht voor buitenritten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Goede zadeltas gezocht voor buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 17:48

Hoi!

Voor buitenritten ben ik op zoek naar een geschikte zadeltas. Hij hoeft niet heel groot te zijn, een telefoon, flesje drinken, wat lekkers, misschien een halster met touw moet er wel in kunnen. Daarnaast moet je er onderweg wat uit kunnen halen en moet hij stevig bevestigd kunnen worden. Ook moet je met draf en galop er geen last mee hebben.

Zelf dacht ik aan een tas die je aan de voorkant kunt bevestigen. Maar wat adviseren jullie? :)

Lizziewizzie

Re: Goede zadeltas gezocht voor buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 18:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 18:39

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 19:17

Ik heb al jaren de voortas van dabo.
Ben aan mijn 2e bezig.

Heel tevreden over.
Blijft prima zitten in alle gangen.

Zat hier de route te bestuderen cq bedenken... kijk beetje serieus :')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 22:04

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 22:08

1 tip stop NOOIT je telefoon in je zadeltas.
Als je er af valt en je paard gaat er zonder jou op uit dan heb je een probleem.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 22:22

Ik heb deze van Agradi https://www.agradi.nl/shires-zadeltas-black.htm

Ruime zadeltassen (mijn Softshell jas past in 1 tas) meegeleverde bidons, die je eenvoudig vast zet in de daarvoor bestemde vakken.

Twee riemen aan elke kant om het goed mee vast te zetten, 1 om de beugelriem en 1 om de singel. Ik heb de zadeltassen niet opgemerkt tijdens het rijden, ze zaten in elke gang goed vast. Bij mijn Shire lijken de tasjes mini, maar ze zijn best ruim, maar niet te ruim.

Op de foto zit mijn Softshell jas dus in die zadeltas.
Afbeelding

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 22:38

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 22:43

Dabo is echt heel goed, fijn, leuke prijs, ziet er leuk uit, praktisch. Ergo: ik ben een Dabo fan.
Echt, kan je even naar kijken. Ze is heel meedenkend en flexibel om naar je wensen en verwachtingen te kijken. En ik vind haar design er TOP uitzien voor een hele goede prijs.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 23:45

Nienkje_H schreef:
Dabo is echt heel goed, fijn, leuke prijs, ziet er leuk uit, praktisch. Ergo: ik ben een Dabo fan.
Echt, kan je even naar kijken. Ze is heel meedenkend en flexibel om naar je wensen en verwachtingen te kijken. En ik vind haar design er TOP uitzien voor een hele goede prijs.

Oh wow, ik ga haast naast mijn schoenen lopen van al die leuke reacties! :o :o

Ben zelf ook fan van m'n eigen tasjes, heb er al wat uitgetest en gebruikt door de jaren heen. Momenteel hangt er een klein 'zij'tasje aan mijn zadel, zie foto.

Afbeelding
Dit tasje is niet zo groot, past (klein) flesje drinken in, handschoentjes, hoevenkrabber, pakje zakdoekjes, stukje touw. Dit tasje is er ook in een maat groter:

Afbeelding
:-)

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 00:02

AmoorM schreef:
[ [url=m/TgiFY4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heeft iemand hier ervaring mee?

Is van de Eppeljack. https://www.ej.nl/paard/zadels-toebehor ... gKuS_D_BwE

Ik heb deze jaren gebruikt! Prima tas maar zou hem niet snel nog een keer kopen... En waarom: hij is echt heel lastig open en dicht te maken tijdens het rijden. Een klik systeem zal veel makkelijker zijn dan die riempjes. Verder bleef die echt top liggen!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 03:08

Bedenk jezelf bij dit soort dingen 1 ding: wat wil ik meenemen?

Want als het een pakje drinken en een koek en een hoevenkrabber is dan heb je minder nodig dan iets waar je een hele jas of lunch in kwijt wil..

Zelf heb ik deze van AliExpress, kan m’n telefoon in en m’n paard heeft er geen “last” van
https://s.click.aliexpress.com/e/Kfnk2Td63

Als ik meer mee wil nemen (langer weg ga) dan neem ik deze mee

https://www.ej.nl/paard/zadels-toebehor ... _1896.html dabo of iemand die handig is heeft deze zelf gemaakt

Succes met kiezen en geniet van je lange ritten!!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 07:38

Daphara schreef:
Ik heb deze van Agradi https://www.agradi.nl/shires-zadeltas-black.htm

Ruime zadeltassen (mijn Softshell jas past in 1 tas) meegeleverde bidons, die je eenvoudig vast zet in de daarvoor bestemde vakken.

Twee riemen aan elke kant om het goed mee vast te zetten, 1 om de beugelriem en 1 om de singel. Ik heb de zadeltassen niet opgemerkt tijdens het rijden, ze zaten in elke gang goed vast. Bij mijn Shire lijken de tasjes mini, maar ze zijn best ruim, maar niet te ruim.

Op de foto zit mijn Softshell jas dus in die zadeltas.
[ [url=m/CLsvk4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze heb ik ook en vind ik super fijn. Zit stevig vast, beweegt echt niet in draf en galop. Kan wel alleen als je singelstoten onder je zweetblad hebt (bijvoorbeeld sommige wintec zadels hebben singelstoten die pas onder het zadel beginnen)
Ik zou deze echt aanraden. Ik heb ze bij de epplejeck gekocht,niet extreem duur.