Voordelen kwik out beugels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Adjepatatje8

Voordelen kwik out beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-19 22:19

Hoi bokkers,

Wij hebben een pony gekocht (met harnachement). Er zitten kwik out beugels bij, maar wij hebben de beugels nog nooit gebruikt op de andere 3 pony's. Nou ben ik benieuwd naar de voordelen ervan (naast dat hij openklapt bij het vallen) en/of de nadelen.

En als je kwik out beugels gebruikt: Waarom je hier dan voor hebt gekozen en de ervaring ermee (of hij goed openklapt etc.).

Groetjes van mij

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 22:23

Ik vind het een voordeel dat hij zo snel opengaat en lekker breed is
Nadeel dat hij soms opelklapt als je te veel naar buiten hangt maar daar leer je weer van

Die beugels hebben al een paar keer mijn leven gered, ik kruip niet op een jonge (ik maak zadelmak en rij door) donder die dingen.

Ik kan op mijn engels zadel dus niet zonder :Y)

Isabel_k

Re: Voordelen kwik out beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 22:38

Ik heb om bovenstaande reden juist niet gekozen voor de Quick out beugels. Mijn jonge, onbeleerde paard kan heel snel reageren en naar links of rechts springen. Dan wil ik steun hebben aan mijn beugels en die valt weg als mijn beugel open klapt. Ik heb wel gekozen voor een beugel met een korfje zodat mijn voet niet door de beugel kan schieten, zodat ik wel een soort quick out heb ;)

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 22:54

Ik heb serieus nog nooit gehad dat mijn kwik out beugels openklapten tijdens het rijden. Ik ben er heel tevreden over, vaak waren ze ook echt open geklapt met een val.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 08:03

Ik heb ook nog nooit gehad dat ze open klapte zonder dat het moest en ze hangen nu zeker zo’n 10 jaar aan mijn zadel.

Wel vond ik de grip niet fijn erin dus heb ik kleine gaatjes erin geboord en originele beugelblokjes (eerst stuk smaller gesneden) erin vast gemaakt met tie ripjes

Afbeelding

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 14:47

nicole_floor schreef:
Ik heb serieus nog nooit gehad dat mijn kwik out beugels openklapten tijdens het rijden. Ik ben er heel tevreden over, vaak waren ze ook echt open geklapt met een val.

Hier ook niet en ik heb ze nu een jaar of 14 in gebruik..

Thirza kan de beugel dan nog wel open klappen?

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 15:45

ja kunnen gewoon open

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 15:55

Groooot nadeel. Ze piepen verschrikkelijk :+

Verder alleen maar voordelen. Ook niet openklappen met rijden. Klapt netjes opwn bij een val

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 16:01

Wij hebben ze gebruikt, nu over naar andere veiligheidsbeugels omdat de kwikouts op een bepaald moment uit de handel waren.
Nog nooit ten onrechte opengeklapt, en wel met regel bij een val. Ik heb zelf ook een keer onder het paard gelegen (paard viel) dat ik zo ontzettend blij was dat er veiligheidsbeugels aan het zadel zaten, zodat ik zeker weten niet meegetrokken zou worden bij het opstaan.

Nadeel is dat ze vrij zwaar zijn. Niet iedereen vindt dat fijn, het rijdt ietsjes anders. Piepen doen ze soms wel (maar volgens mij niet altijd), maar ik weet niet of W40 daar nog wat uitmaakt.
De voordelen zijn volgens mij vele malen groter dan de nadelen, en ik weet niet waarom de kwikouts niet algemener zijn geworden.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 16:04

Voordeel inderdaad dat je niet vast zit.
Nadeel, ze zijn zwaar en soms moet je invetten omdat ze piepen (is wel op te lossen, maar dat is altijd zoiets dat je opstapt, een rondje rijdt en dan bedenkt, oh ja, ik had ze nog moeten insmeren want ze piepten weer en dan rijd je dus weer 3 weken met piepende beugels xD)

Ik heb nooit gehad dat ze tijdens het rijden openklapten