ongebroken kneveltrens gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jenara

ongebroken kneveltrens gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-19 22:15

Hallo allemaal,

voor mijn 4-jarige merrie zou ik op zoek willen gaan naar een ongebroken kneveltrens,
ik rij haar nu met een dubbel-gebroken kneveltrens en op de knevels op zich reageert ze goed,
zeer fijn te sturen, maar ik heb de indruk dat het dubbel gebroken bit te "los" ligt in haar mond,
ze kauwt er heel veel onrustig op en als ik haar neusriem losdoe, spert ze meteen haar mond ook
wagenwijd open (Tandarts is 2x geweest, wolfstand is getrokken 3 weken geleden, dacht dat het hiermee beter zou zijn, maar ze blijft er dus nogal op reageren na 2 weken te wachten met bit gebruiken)

Nu vraag ik mij af of ze misschien beter zou zijn met een ongebroken bit, dat stabieler en stiller zou moeten liggen, maar ik vind zeer weinig ongebroken kneveltrenzen, kan iemand mij er ééntje aanraden?
Of hebben jullie nog andere suggesties qua bit?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:25

FCSA

Re: ongebroken kneveltrens gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:37

Trust jointed locked kneveltrens is fijn :j

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-19 23:04

Saaams schreef:
Je zou eens kunnen kijken naar de trust inno sense. Je hoort dat veel paarden die op ijzer wat onrustig zijn daar erg fijn en stabiel op lopen. Zonder dat extreme geknabbel/gebijt ect
https://www.ej.nl/paard/hoofdstellen-bi ... twEALw_wcB

Die ziet er inderdaad enorm fijn uit! Ga wel eens moeten kijken of ik die "klein" genoeg kan krijgen, Jenara heeft maar een fijn mondje :p

FCSA schreef:
Trust jointed locked kneveltrens is fijn :j

Heb je eventueel een link? een google-search leverde nogal een hoop resultaten op, maar niet echt éénduidig ;)

FCSA

Re: ongebroken kneveltrens gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:23