Help...! Ik heb van 2 lieve stalgenootjes nieuwe beugelriemen gekregen; hele mooie enkele beugelriemen van het merk Chamberlain. Nu wilde ik laatst mijn beugels eraan doen, maar ze passen er niet doorheen? De gesp zeg maar is te dik om door het gat te krijgen maar ook de kant waaraan je hem aan je zadel hangt past er niet doorheen. Nu heb ik ook net nieuwe stijgbeugels binnen (met de hoop dat ze daar wel door passen), maar zelfs daar krijg ik ze niet doorheen.... Heeft iemand de gouden tip?
De gesp hoeft er toch ook juist niet doorheen... gewoon t andere uiteinde erdoorheen doen. Als dat niet past lijken het me wel heel brede beugelriemen?
Soms moet je even met een tang het lusje voor aan het zadel pletten en wat WD 40 of cowboy magic oid gebruiken als glijmiddel. Zo is het mij uiteindelijk gelukt. En ik haal ze er nooit weer uit!
Gesp past idd sowieso niet, maar ook de andere kant ging echt heeeeeel moeizaam... Uiteindelijk met samen knijpen met een tang is t gelukt.. maar man wat ging dat moeizaam.. idd, nooit meer eruit