nessinator schreef:Er zijn zeker westernzadels voor kleine(re) pony's, en als je toch vooral gaat buitenrijden is misschien een endurancezadel met westernboom iets voor jou? Weet het niet zeker, maar wellicht hebben die wat minder 'flappen" waardoor ze ook niet zo groot lijken?
Verder lijkt het me dat elk boomzadel een goede drukverdeling heeft mist passend. Ik weet niet waar je zelf zit en of je op pad kan, maar Country Mill in Nijkerk heeft alle bovengenoemde opties in huis.
Ah dat wist ik zelfs niet dat dat bestond!
En ober Country Mill heb ik idd al ontzettend veel goede dingen gehoord.
8nnemiek schreef:Westernzadels zijn juist vaak wat langer, en wat lastiger te vinden voor een pony met een vrij korte rug. Ze zijn er zeker wel. Zoek je een nieuwe, of tweedehands?
Gaat het echt alleen om de drukverdeling, of vind je westernzadels ook gewoon mooi/handig? In dat laatste geval kun je ook eens kijken naar een Barefoot. Het vps systeem verdeelt de druk ook prima, en passen wat makkelijker.
Het gaat mij vooral om de drukverdeling, met boomloze zadels hier niet zo'n fijne ervaring jammer genoeg, deze schoven naar voor.
TurdusMerula schreef:Een goed westernzadel is relatief duur. Als het alleen is 'voor erbij' goed overwegen of dat dan is wat je echt wil.
Nee het zou voor "echt" zijn, ik werk vooral met haar aan de hand en wil terug regelmatig gaan buitenrijden.