Bescherming

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xMadelene9
Berichten: 156
Geregistreerd: 08-01-17

Bescherming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-19 12:17

Hi *\o/*

Binnenkort gaan wij naar het haflinger-event en hebben wij een clinic crossen, super gaaf natuurlijk!
Alleen nu vraag ik mij af wat voor beenbescherming mijn haf moet hebben.

We rijden voornamelijk dressuur en heel soms springen we eens een hindernis en dan doe ik peeskappen om (niet echt een luxe versie, gewoon simpel met een harde schaal). Als hij het crossen leuk vindt willen we misschien nog eens een clinic volgen, maar zeker geen carrière in maken.

Nu zit ik te denken wat verstandig is qua bescherming, speciale crossbeschermers of gewoon de peeskappen die we hebben liggen, omdat we het niet vaak doen en nu echt nog een beginners clinic is.

Tuurlijk wil ik dat hij goed beschermt is, maar het geld groeit helaas niet op mijn rug dus wat zouden jullie doen? Nieuwe crossbeschermers kopen (en zo ja welke) of zouden de peeskappen die we hebben liggen ook voldoende zijn?

Ik hoor het graag!

Groetjes!

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Bescherming

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:26

Gebruiken die je nu hebt. Vooral omdat je nog niet weet of je verder wilt in het crossen.

Judithbas
Berichten: 12
Geregistreerd: 01-04-19

Re: Bescherming

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:32

Ik zou je normale peesbeschermers gebruiken. Het is namelijk een beginners clinic. Als je het echt leuk vind en vaker gaat doen, dan zou ik crossbeschermers kopen.

xMadelene9
Berichten: 156
Geregistreerd: 08-01-17

Re: Bescherming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 10:35

Bedankt!

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Bescherming

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:46

Ik ben toch wel wat voorzichtiger, misschien kun je via mp goedkoop een fijne set crossbeschermers vinden?

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Bescherming

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:08

Ik zou persoonlijk ook niet durven crossen zonder geschikte cross bescherming. Zeker niet bij een in het crossen onervaren paard.

Er is inderdaad zeer regelmatig prima 2e hands spul te vinden. Anders kijken naar de wat betaalbaardere merken. De beschermers van QHP schijnen bijvoorbeeld best prima te zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:14

Hoe hoog zijn de hindernissen? Zelf rijd ik nooit met beschermers, ook bij de crosslessen niet. De hindernissen die wij springen zijn dan ook nooit hoger dan 80 cm (en vaak sla ik de hoogste af en kies ik voor de 60/ 70 cm variant). Afhankelijk van de hoogte van de hindernissen kan je beslissen al dan niet beschermers te gebruiken/ aan te schaffen of het te doen met wat je hebt.