Geen goed zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LLouisee

Geen goed zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-19 16:01

Hoi ik heb een verzorg(haflinger)van 4 jaar jong. Het probleem is de eigenaren hebben er geen haast bij om een goed zadel voor haar te kopen ( ze rijden zelf niet) zelf heb ik al gekeken maar heb het geld niet om een zadel te kopen en op maat te laten maken. Het is heel slecht voor de rug om zo door te rijden op het zadel wat we nu hebben (die past niet ) iemand enig idee hoe ik dit oplos en toch fijn kan rijden.

Kendra

Re: Geen goed zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 16:05

Ik weet niet hoeveel geld je hebt, maar een tweedehandszadel heb je wel voor rond de 250 euro. Doe daar nog eens 250 bij om die aan te passen en op te laten vullen, dan ben je voor 500 euro klaar.
Misschien kun je de kosten delen?

Deze constructie staat of valt wel met een goede zadelmaker, die kan beoordelen of het zadel goed is (qua maat, maar ook de boom) en goed op kan vullen...

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 16:09

Misschien is een degelijk boomloos zadel een idee? Barefoot bv, of Ghost. Deze zijn niet al te duur 2dehands en passen op redelijk veel paarden mits de juiste pad, eventueel pommel en singel.

Knabbel1070

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:13

Je kan een zadelpasser laten komen en vragen naar goedkope 2e hands zadels hebben wij ook gedaan en dan kan je het goedkoopste zadel kiezen wat passend gemaakt kan worden

Of een boomloos zadel die passen veel sneller en zijn vgm ook goedkoper dus ook een heel goed alternatief

Ik weet niet hoe slecht het zadel past ? Maar als het niet verschrikkelijk licht maar ook niet helemaal lekker kan je hem misschien nig laten aanpassen of een (gel)pad er onder

LLouisee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-19 22:18

bedankt voor de reacties weet voorlopig genoeg !

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:22

Ik zou ook kijken naar een goed boomloos zadel! Tweedehands niet te duur en je kunt ze ook bewaren voot in de toekomst andere paarden.

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:23

Hoi, toch nog een suggestie, is een barebackpad niet een idee? Een goede pad heb je al voor rond de 100 euro, en het geeft toch meer stevigheid dan zonder zadel.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:01

Zonder zadel rijden zolang, of een barebackpad inderdaad

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:12

Je kunt als je goed zoekt vaak een goed zadel vinden voor onder de 100 euro. Dan heb je bijvoorbeeld een oude Stubben of Daaleman. Moet uiteraard passen, maar met goed zoeken kun je gewoon geluk hebben.