barefoot of podium?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mariabarbara

barefoot of podium?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 10:15

Ik heb de keuze uit deze twee zadels die ik graag zou willen maar ik twijfel zo erg..

1 is een Barefoot arizona met vps compleet met pad met inlages fenders beugels singel 275euro.
2 is een podium trek medium boom met fenders misschien nog met beugels en singel maar die moest ze nog zoeken voor 150euro.

Met de barefoot heb ik sowieso goede ervaringen die heb ik eerder gehad, maar is de prijs juist bij deze?.. en dan de podium daar heb ik alleen ervaring met een ander model nml de endurence dus geen idee hoeveel verschil hier in zit? ik lees veel over dat je bij deze podium model meer op t zadel zit dan erin?...
Zou graag jullie ervaringen horen.

Afbeelding

Afbeelding

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:55

Het zadel die het beste bij je paard en jezelf past. Ik heb altijd gevonden dat je op podiums er echt op het paard zat, zelf rijd ik met Trekker (prestige zadels) waarbij dit heel anders aanvoelt, je zit meer 'in' het paard, ik weet niet hoe ik dit anders moet uitdrukken.

siskeh

Re: barefoot of podium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 11:03

Wat Manadeluca zegt inderdaad, beide zijn pas geschikt als ze ook passend zijn voor jou en je paard.
Ik gok dat het arizona-zadel een ouder model is zonder VPS, daar is de prijs namelijk wel naar.
Ik lees dat er staat met VPS, dat vind ik spannend, als je de prijzen kent namelijk weet je dat dit aan de lage kant is.
Van het andere zadel heb ik geen verstand, ziet er mooi uit, de "butsen" kan je waarschijnlijk met wat poetsen weg krijgen.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 11:05

ik ben weg van de Barefoot !
podium zit je inderdaad meer op en bij de bf heb ik dat gevoel niet daarom ook voor mijn jonkie een bf aangeschaft :D

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 11:08

Ik vind een podium veel beter als een barefoot zitten,alleen een barefoot past sneller op je paard een podium moet echt wel passen.

mariabarbara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 12:04

siskeh schreef:
Wat Manadeluca zegt inderdaad, beide zijn pas geschikt als ze ook passend zijn voor jou en je paard.
Ik gok dat het arizona-zadel een ouder model is zonder VPS, daar is de prijs namelijk wel naar.
Ik lees dat er staat met VPS, dat vind ik spannend, als je de prijzen kent namelijk weet je dat dit aan de lage kant is.
Van het andere zadel heb ik geen verstand, ziet er mooi uit, de "butsen" kan je waarschijnlijk met wat poetsen weg krijgen.

ik heb het nummer die op het zadel staat op gezocht en zoals ik het er uit gelezen heb lijkt het wel een zadel met vps te zijn... uiterlijk zegt mij overgens verder niet zo veel hoor, tis meer dat deze twee zadels echt mijn voorkeur hebben alleen keuze vind ik moeilijk