Bitloos hoofdstel kopen, waar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JosefienE

Bitloos hoofdstel kopen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 15:41

Hallo iedereen,

Volgende maand wordt mijn paard alweer 28 en als cadeautje wilde ik een nieuw bitloos hoofdstel voor haar kopen (sidepull). Ik rij nu al 4 jaar met een hoofdstel/halster van de rommelmarkt van 7 euro. Dus iets nieuws mag wel eens.

Ik vind het wel leuk als er een kleurtje bij zit, maar functioneel en een zachte neusriem is belangrijk (gevoelige neus van paardlief). Ook wil ik niet de hoofdprijs betalen en schrok ik van de prijzen die allemaal boven de 100,- euro zijn.

Wat zijn goede websites of plaatsen om bitloze hoofdstellen te bekijken/bestellen voor een leuk prijsje?

Nu heb ik zelf even snel gekeken en kwam ik dit duitse bedrijf tegen (Farbenreiter.de)
Iemand ervaringen met dit bedrijf of een soort gelijk hoofdstel? Deze van de foto kost 60,-
Afbeelding

Alle tips of ideeën zijn welkom!
Alvast bedankt.

dieseltje09

Re: Bitloos hoofdstel kopen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 15:47

Waarom contacteer je Dabo design niet? Kan in allerlei kleurtjes biotane en zijn er vanaf 29,95

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 15:55

dieseltje09 schreef:
Waarom contacteer je Dabo design niet? Kan in allerlei kleurtjes biotane en zijn er vanaf 29,95

Die ken ik nog niet, ik ga de website eens bekijken!

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 16:06

equ-all maakt ook bitloze hoofdstellen, maakt ze op maat. Zijn fleece onderlegd.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 16:30

Wil je het liefst leer of mag het ook wat anders zijn?

https://www.touwhalsters.nl/nl/sidepulltwotone
Wat vind je van deze?
Biothane, zacht onderlegd en mooi genaaid in plaats van die (lelijke) holnieten die vaak voor biothane worden gebruikt. En het hoofdstel zit mooi in elkaar, plus mooie kleurtjes :D

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 17:09

Mariett schreef:

Wat vind je van deze?
Biothane, zacht onderlegd en mooi genaaid in plaats van die (lelijke) holnieten die vaak voor biothane worden gebruikt. En het hoofdstel zit mooi in elkaar, plus mooie kleurtjes :D

Wauw dat ziet er ook mooi uit zeg! Die is wel weer het dubbele van dabo's design. Ik ga er over na denken :o

Weten jullie of een sidepull altijd de keelriem vanaf de zijkant heeft, ipv bij een bithoofstel waar hij vanaf achter de oren naar beneden komt?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:44

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:04

JosefienE schreef:
Mariett schreef:

Wat vind je van deze?

Wauw dat ziet er ook mooi uit zeg! Die is wel weer het dubbele van dabo's design. Ik ga er over na denken :o

Weten jullie of een sidepull altijd de keelriem vanaf de zijkant heeft, ipv bij een bithoofstel waar hij vanaf achter de oren naar beneden komt?

De sidepull van de link wordt genaaid, dat maakt het prijsverschil. Wil je graag een goedkoper hoofdstel dan kan ik het ook met rivets/busschroeven maken voor je. Of in combinatie met een neusriem van touw met kern.
Met biothane is veel mogelijk.

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 18:22

lovelance schreef:
Mariett schreef:

Wat vind je van deze?

De sidepull van de link wordt genaaid, dat maakt het prijsverschil. Wil je graag een goedkoper hoofdstel dan kan ik het ook met rivets/busschroeven maken voor je. Of in combinatie met een neusriem van touw met kern.

U bent de eigenaar van de link? Ze zijn wel heel mooi! Zou ik u later een pb kunnen sturen als ik wat vragen er over heb?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:26

Ik maak ze zelf ook van biothane en genaaid, prijs is 49,95. Je mag mij altijd een pb sturen.
Je kunt mij ook vinden onder Jimmy's design op facebook of jimmysdesign op instagram.

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 18:31

mirriejj schreef:
Ik maak ze zelf ook van biothane en genaaid, prijs is 49,95. Je mag mij altijd een pb sturen.
Je kunt mij ook vinden onder Jimmy's design op facebook of jimmysdesign op instagram.

Ik ga even kijken op fb en insta, en als ik vragen heb stuur ik u misschien morgen of vanavond een berichtje :D

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 19:13

mirriejj schreef:

Heeft u misschien een linkje naar facebook of insta? ik kan op fb u helemaal niet vinden en op insta alleen een pagina voor shetlander hoofdstellen.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 20:31

lovelance schreef:

Wat fijn, ik zoek ook biothane wat genaaid wordt. Zijn er ook uitbreidingen mogelijk? Zoals een ringetje voor kaptoom en een ringetje voor gebruik als halster?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 20:41

JosefienE schreef:
mirriejj schreef:

Heeft u misschien een linkje naar facebook of insta? ik kan op fb u helemaal niet vinden en op insta alleen een pagina voor shetlander hoofdstellen.

https://www.facebook.com/Jimmys-Design- ... _todo_tour

Klopt inderdaad, ik ben begonnen ze te maken omdat er in kleine maten bijna niets te vinden is.
Ondertussen maar ik ze ook gewoon in grotere maten.

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 20:44

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:06

JosefienE schreef:
U bent de eigenaar van de link? Ze zijn wel heel mooi! Zou ik u later een pb kunnen sturen als ik wat vragen er over heb?

Ja hoor! Je mag mij altijd een berichtje sturen.

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:07

Slmt9 schreef:
lovelance schreef:

Wat fijn, ik zoek ook biothane wat genaaid wordt. Zijn er ook uitbreidingen mogelijk? Zoals een ringetje voor kaptoom en een ringetje voor gebruik als halster?

Ik heb toevallig mijn eerst kaptoom gemaakt. Hetzelfde idee als de sidepull, alleen dan nog een ringetje op de neus. Hopelijk binnenkort foto's.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:09

Zijn updates ergens te volgen? Ik heb wel serieus interesse namelijk! Ik zoek eigenlijk de equizaum in betaalbare versie. Begrijp dat zij ook nog een stukje verharding gebruiken over de neus.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 23:29

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 23:31

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 23:47

Ohh haha ben jij dat :D :D :D

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 07:53

Slmt9 schreef:
Zijn updates ergens te volgen? Ik heb wel serieus interesse namelijk! Ik zoek eigenlijk de equizaum in betaalbare versie. Begrijp dat zij ook nog een stukje verharding gebruiken over de neus.

Ja klopt, die zit in de sympanova padding verwerkt.

Updates uiteindelijk op de site, maar ook op Facebook en Instagram (zie onderschrift).

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:00

Mariett schreef:

Wat vind je van deze?

Ze zijn mooi, maar houd er rekening mee dat 2 cm de eis is van de knhs qua breedte van de neusriem. Deze mogen dus niet.
Ik vind 2 cm al erg smal voor een neusriem bitloos.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:59

@lovelance: oja? Ik heb hem nog nooit in het echt gezien. Stond meerdere keren op het punt van bestellen, dan kan je de neusboog optioneel bij bestellen en de sympanova zit er standaard bij.

@germie: wat bedoel je met 2 cm? De micklem is toch ook lang geen 2 cm?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 12:09

Slmt9 schreef:
@lovelance: oja? Ik heb hem nog nooit in het echt gezien. Stond meerdere keren op het punt van bestellen, dan kan je de neusboog optioneel bij bestellen en de sympanova zit er standaard bij.

@germie: wat bedoel je met 2 cm? De micklem is toch ook lang geen 2 cm?

Er was altijd een eis dat de neusriem 2cm breed moest zijn. Hier staat 16-19mm, dus dat is geen 2 cm. Ik vind zelf een dikkere neusriem ook fijner. Breder dus. Als je geen wedstrijden rijdt is het minder van belang, maar ook bij bitloos geldt een harde hand kan scherper inwerken op een smalle neusriem. Micklem is volgens mij net 2 cm.