Maar nu hebben we stiekem de smaak te pakken..

Ik ben begonnen met een wintec cair spring zadel 2e hands, gewoon om eens te proberen of dit iets voor ons zou zijn, springen/crossen deden we toch maar zo'n 5 keer per jaar, maar inmiddels zit ik zo'n 2 keer per week in dit zadel en zijn we eigenlijk toe aan iets beters. Iets dat mooier aansluit bij mijn paard en ook bij mij.
Nu begint de zoektocht, en ik heb werkelijk geen enkele kennis van spring/eventing zadels

7 jaar geleden kocht ik dit paard om dressuur te rijden en had zelf ook nog nooit iets anders gedaan, maar gaandeweg ben ik er dus achter gekomen dat cross veel beter bij haar past, ze word daar zo werkwillig en enthousiast van dat ik ook niet anders kan dan enthousiast worden.

Ik kan helaas lang niet zo veel vinden over eventing zadels op internet dan over dressuur zadels. En weet dus niet zo goed waar ik moet zoeken. Tevens heb ik het gevoel dat de prijzen hier bij hoger liggen dan dressuur zadels? Maar misschien is dat omdat er ook minder over te vinden is of ik dus gewoon verkeerd kijk.
Nou dan nu mijn eisen lijstje

- Zadel met goede steun, maar niet te gedwongen zit.
- Geschikt voor een smal paard, met korte (gevoelige) rug, denk 16,5 of 17 inch max
- Voorkeur voor bruin of cognac
- Mijn budget is wel vrij laag denk ik, rond de 1000-1200, dus hoop dat dat realistisch is. Duurder mag benoemd worden, ben nu vooral aan het oriënteren dus de kans is sowieso groot dat een aanschaf pas volgend jaar word. Wil het namelijk wel meteen goed doen.
Geloof dat dat het wel was. Hoor/zie graag wat jullie hebben