Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shettepret schreef:Hoi!!
Ik heb toch nog een vraagje! Ik overweeg om zo'n mooi ijslandshoofdstel te bestellen bij Kramer.
Zit er niet zoiets aan als een kinriempje? Ik weet dat dat bij westernhoofdstellen wel zo is om te voorkomen dat het bit door de mond heen gaat.
Hoe gaat dat bij ijslandse hoofdstellen?
En dan ook nog qua bitloos...
Ik wil daarnaast ook een nieuw bitlooshoofdstel hebben. Hoofdstel dat ik nu heb is te groot.
Nu zag ik (ook bij Kramer) een samengesteld bitlooshoofdstel (ijslandse afdeling) dat bestaat uit enkel een sidepull neusriem en een anatomisch kopstuk. Is dat voldoende voor een bitlooshoofdtel?
Ik vind het idee van zo min mogelijk riemen (ruis) op het koppie van mijn pony wel heel erg fijn. Maar ik wil dit wel goed doen! Hoe is jullie ervaring bij de ijslandse optomingen?
Shettepret schreef:Heel erg bedankt voor je antwoord!! Dan ga ik inderdaad lekker een ijslandshoofdstel bestellen voor hem.
Vraag ik in het bitloze topic wel of zo'n optoming slim is of niet!
Ik ben ook niet perse pro bitloos of anti bit. Ik doe het lekker allebei net wanneer ik zin heb om met of zonder te rijden zowel in het bos als bak.
Ben zelfs voor de fun met neckrope aan het proberen maar pak net zo makkelijk vandaag het bit er weer bij.
Lekker afwisselen dus![]()
Fijn dat dat ijslandse hoofdstel goed is voor dressuren. Dat doen we graag (of nou jaaa, iets wat erop lijkt dan)