Zadel voor pony met wisselend 'figuur'

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnnoNiemand

Zadel voor pony met wisselend 'figuur'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 08:13

Ik wist even niet hoe ik het anders moest noemen. :+

Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig weet van zadels, het is niet echt mijn interesse gebied omdat ik zelf niet tot amper rijd. Toch willen we wellicht een zadel gaan aanschaffen voor een van onze pony's. Het gaat om een A'tje met een wisselend figuur. Omdat ik helaas zelf het stalmanagement niet in de hand hem is de pony de ene periode veel dikker dan de andere periode. M.a.w. een zadel met boom die nu past, past straks waarschijnlijk een periode weer niet. Een pannenkoek shet zadel is niet wat we zoeken omdat er wel serieus gereden zal worden.
Wat voor zadel zal geschikt zijn?

Bowo

Re: Zadel voor pony met wisselend 'figuur'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 08:17

Dit valt waarschijnlijk op te lossen door een zadel te nemen die goed past wanneer de pony zn dikke periode heeft en tijdens de dunne periode een pad er onder te leggen.
Het zal geen ideale ligging opleveren, maar zal je pony ook niet schaden (met natuurlijk een passend zadel en juiste pad)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 08:22

Wat voor ruiter gaat erop rijden? Ik heb voor mijn shetten de barefoot kids. Die past ook op mijn c-welsh en alle kids die er tot nu toe op gereden hebben vonden het een heel fijn zadel. Het voordeel is dat je een week een testzadel kunt uitproberen bij diverse verkopers

Voorheen verschillende shetlanderzadels gehad. Of ik vond ze te hard, of te smal of ze schoven. Dit zadel schoof in het begin wat omdat het nog moest vormen, maar met elastische singel ligt het super. Alleen uitkijken dat je niet te strak aantrekt dan
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 02-05-19 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

flavlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 08:26

Een zadel met verwisselbare boom is ook een optie.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 08:45

Ik zou eigenlijk ook voor boomloos gaan dan. Daar heb ik zelf ook goede ervaringen mee met paarden met wisselende omvang. In welke regio woon je? Er zit vast een verkoper met testzadels in je buurt.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 10:49

Boomloos spreekt me ook aan, maar is dat verkrijgbaar in kleine maten?
De kinderen die er op zouden gaan rijden zijn ruitertjes van 8/9/10, max 25 kg. Dus kleine, dunne kinderen. :)
We wonen in het noorden van het land.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 10:51

AnnoNiemand schreef:
Boomloos spreekt me ook aan, maar is dat verkrijgbaar in kleine maten?
De kinderen die er op zouden gaan rijden zijn ruitertjes van 8/9/10, max 25 kg. Dus kleine, dunne kinderen. :)
We wonen in het noorden van het land.

Jazeker! Barefoot heeft speciale kinderzadels, en Ghost is verkrijgbaar in piccolo en nog kleiner ook in bambino. Buitenzinnig zit ook in het Noorden en is verdeler van beide merken.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 10:53

Boomloos! Neem eens contact op met Ella van boomloos zadelpasservice. Zij kan je informeren over de mogelijkheden.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 10:54

Oh wat fijn! :):) Dank jullie wel! We gaan er eens naar kijken.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 11:48

Ik heb nog een oud topic gevonden van mijn oude bijrijdster met mijn barefoot kids zadel. Mocht je benieuwd zijn. Geloof dat ze toen net 12 was maar toen ze kleiner was reed ze ook met dit zadel. Meisje was sowieso klein voor haar leeftijd. Daarom paste ze nog op mijn shet

capopjekop @ [RIJ-ITP] Palomino getemt na 3 jaar rust

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 07:26

Boomloos is al geopperd lees ik, is het handigst bij wisselde figuurtjes. Heather moffet paddle is ook echt een leuk zadeltje en Heather moffet levert altijd kwalitatief fijne zadels.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 10:21

Ghost had dacht ik ook een kinderzadel
Dus boomloos zijn best een aantal opties te vinden