Verschillende merken zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neuz

Verschillende merken zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 21:53

Hallo allemaal,
Voor mijn 4 jarige, vrijwel ongetrainde merrie, ben ik me aan het orienteren voor een zadel. Ik wil het graag op maat laten maken, mag best wat kosten, maar moet wel aanpasbaar zijn gezien haar leeftijd.

Nu springen deze merken eruit;
-Custom
-Sella
-Hulsebos

Maar ben ook geïnteresseerd in het Zadelkompas met de Frank Baines en Harry Dabbs.

Keuze genoeg, maar wat zijn jullie ervaringen?

Afbeelding

zelmago4it

Re: Verschillende merken zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:56

Wow zadels!
Die kan je echt heel makkelijk blijven aanpassen. En dan niet alleen kopijzer, maar ook in bijvoorbeeld de kussens.
Het zijn wel luchtzadels, dus net ff anders, en je hebt ze nu ook met deels foam en deels lucht (de DMK modellen). Er zijn super veel mogelijkheden. En worden compleet op paard én ruiter aangepast.
Wij zijn al ruim 10 jaar lang fan van dit merk, en hebben er op dit moment 4 zadels van in gebruik. Voor meer informatie mag je me zeker een PB doen :)

Neuz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 22:03

zelmago4it schreef:
Wow zadels!
Die kan je echt heel makkelijk blijven aanpassen. En dan niet alleen kopijzer, maar ook in bijvoorbeeld de kussens.
Het zijn wel luchtzadels, dus net ff anders, en je hebt ze nu ook met deels foam en deels lucht (de DMK modellen). Er zijn super veel mogelijkheden. En worden compleet op paard én ruiter aangepast.
Wij zijn al ruim 10 jaar lang fan van dit merk, en hebben er op dit moment 4 zadels van in gebruik. Voor meer informatie mag je me zeker een PB doen :)

Ohjeee, nog meer keus. Klinkt wel goed, maar dacht dat zowel Custom, als Sella en Hulsebos ook goed aanpasbaar zijn?

Fijne service ook bij Wow? En hoe is de prijs?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 22:04

Ik verplaats dit topic naar Harnachement.

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 08:02

Bij de andere merken kan je vaak wel een kopijzer aanpassen. Maar niet als het nodig de kussen compleet verwisselen. Dan word er wat veranderd in de vulling, maar dat blijft met wol toch altijd lastig.
Met deze luchtzadels kan je bijvoorbeeld 1 of 2 pompjes lucht erbij of er uit doen, dat zijn echt minimale verschillen, die van groot verschil kunnen zijn voor de beweging van je paard, of de houding voor jezelf.

Ik heb een hele fijne fitter, service is gewoon top. Zij zit in de buurt van Bergen op Zoom/Roosendaal. Ik weet niet waar jij zit?
Zij kan je anders ook vertellen welke collega je moet hebben als dit niet in jou buurt is.

Edit; prijzen weet ik zo 123 niet. Zit wel in de iets hogere klasse. Heb je dan wel een zadel voor die jaren mee kan, en evt. zelfs zo aangepast kan worden dat die ook op een volgend paard past.
Laatst bijgewerkt door zelmago4it op 30-04-19 08:07, in het totaal 1 keer bewerkt

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 08:03

Harry Dabbs is erg goed aanpasbaar. De juiste vorm van boom wordt gekozen voor het paard en daar wordt het door jou gewenste zadel op gemaakt. De boom kan koud geperst worden, er zit levenslange garantie op de boom ook als die aangepast is. Ook kunnen de kussens hoger of lager ingezet worden als dat voor het paard beter is. Ook zijn er verschillende modellen kussens, mocht het echt nodig zijn doordat het paard zoveel veranderd is zou er zelfs makkelijk een ander model kussen onder gezet kunnen worden.

Neuz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 10:21

melrovers schreef:
Harry Dabbs is erg goed aanpasbaar. De juiste vorm van boom wordt gekozen voor het paard en daar wordt het door jou gewenste zadel op gemaakt. De boom kan koud geperst worden, er zit levenslange garantie op de boom ook als die aangepast is. Ook kunnen de kussens hoger of lager ingezet worden als dat voor het paard beter is. Ook zijn er verschillende modellen kussens, mocht het echt nodig zijn doordat het paard zoveel veranderd is zou er zelfs makkelijk een ander model kussen onder gezet kunnen worden.

Bedankt voor je reactie, dit klinkt super. En ze zijn ook nog eens super mooi :D
Ik zie dat je zelf fitter bent, wat is je werk gebied?

Neuz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 10:29

zelmago4it schreef:
Bij de andere merken kan je vaak wel een kopijzer aanpassen. Maar niet als het nodig de kussen compleet verwisselen. Dan word er wat veranderd in de vulling, maar dat blijft met wol toch altijd lastig.
Met deze luchtzadels kan je bijvoorbeeld 1 of 2 pompjes lucht erbij of er uit doen, dat zijn echt minimale verschillen, die van groot verschil kunnen zijn voor de beweging van je paard, of de houding voor jezelf.

Ik heb een hele fijne fitter, service is gewoon top. Zij zit in de buurt van Bergen op Zoom/Roosendaal. Ik weet niet waar jij zit?
Zij kan je anders ook vertellen welke collega je moet hebben als dit niet in jou buurt is.

Edit; prijzen weet ik zo 123 niet. Zit wel in de iets hogere klasse. Heb je dan wel een zadel voor die jaren mee kan, en evt. zelfs zo aangepast kan worden dat die ook op een volgend paard past.

Ik dacht dat bij in elke geval Sella, maar volgensmij ook bij Custom de zadels in het geheel goed aanpasbaar blijven. Anyway, we hebben het nu over Wow.
Klinkt allemaal wel super, ik zit zelf in Putten, Gelderland.
Heb gisteravond even (iets vluchtig) op de site van Wow gekeken maar kon zo snel niet echt contactgegevens vinden voor hier eventueel in de buurt.

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:58

Ik doe zelf veel met Marinka van Horsefocus.nl
Die kan je wel aan de juiste persoon helpen, of in ieder geval al informatie geven.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:04

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 21:35

[/quote]

Bedankt voor je reactie, dit klinkt super. En ze zijn ook nog eens super mooi :D
Ik zie dat je zelf fitter bent, wat is je werk gebied?[/quote]

Ik werk in Noord Brabant, Zeeland, Zuid-Holland, Limburg. Als het te ver weg is weet ik meestal wel een goede collega te vinden.