Voor mijn rondgeribte andalusier van 1,64 hoog wil ik graag de prolite singel aanschaffen. alleen twijfel ik nu erg over de volgende twee modellen.
Classic Narrow > als je paard minder dag n20 cm tussen zijn voorbenen heeft.
Ik heb gemeten en meet ongeveer 18 cm. maar het lijkt mij zo sterk dat een flink paard de smalle versie nodig heeft... Hij heeft een singelplek ook die snel naar voren schuift dus de singel moet het zadel echt wat naar achter houden.
Hebben jullie een idee?
Caresse07
Geplaatst: 26-04-19 14:06
Hier ook een rondgeribte merrie van ongeveer dezelfde hoogte, weliswaar een KWPN-er, maar ik heb ook de narrow variant. De bredere zou echt te breed geworden zijn.
Absoluut de narrow. Je kijkt niet naar hoe breed/rondgeribt/flink je paard gebouwd is, maar alleen naar hoeveel ruimte er tussen de voorbenen is. De singel ligt namelijk niet op de ribben. Duw je er bij een paard met maar 18 cm ruimte tussen de voorbeen de normale Prolite voorkant tussen dan weet je 100% zeker dat je paard schuurplekken en wonden op de voorbenen gaat krijgen omdat de singel tussen de voorbenen in naar buiten probeert te duwen. Gewoon een narrow nemen dus. Alle Andalusiers die ik ken moesten een Narrow hebben, ze hebben flink veel front maar stellen tussen de bene qua breedte echt niets voor.