Verstellen boom Massimo Trail

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ingrid_92

Verstellen boom Massimo Trail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 20:43

Wie weet hoe het precies zit met het verstallen van de boom van een Massimo Trail zadel? Ik lees dat je de boom 2 maten kunt verstellen (kleiner en groter). Betekent dit ook dat, stel je koopt een Massimo Trail zadel met boommaat 35 dat je hem zowel naar 33 kan verstellen als naar 37? Of kun je, als je hem eerst naar 33 hebt versteld niet meer naar 37 verstellen?

Mungbean

Re: Verstellen boom Massimo Trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 21:00

Er zit geen speciale boom in, gewoon hout met metaal.
Bijna alle zadels kun je (inofficieel) wel 1-2 maten veranderen, echter is er altijd een risico dat er een popnagel uitspringt als je aan de limiet gaat zitten of vaker versteld hebt.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 21:40

Maar houdt dat ook in dat je dan van 33 weer naar 37 kan gaan omdat 35 de 'officiële' maat is? Of kan dat dan niet meer? Kan je van 33 dan alleen nog maar naar 35 bijvoorbeeld?

Wat is het limiet ongeveer?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 21:45

Valt niet echt te zeggen.
Ik voel meestal aan als ik aan de limiet zit en stop dan met persen. Sommige zadels laten zich makkelijk vormen, maar er is ook altijd een risico dat hij verdraaid.
Dat voorbeeld van jou zou ik niet snel aanraden of onder voorbehoud dat ik niet ga beloven.
Dat verstellen is meer gedacht voor paarden die bijvoorbeeld nog groeien of moeten afvallen. Als je van plan bent om vaker te veranderen moet je gewoon iets kopen met een echt verstelbaar kopijzer.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 22:01

Okee, ik schaf nu namelijk een tweedehands Massimo Trail aan waarbij niet bekend is of die in het verleden versteld geweest is.
Er komt uiteraard een zadelpasser naar kijken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 22:02

Dat is altijd een risico in dat geval.