Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lante schreef:Westeind Ruitersport heeft veel ervaring met IJslanders en PRE; paarden met korte ruggen en veel schouder, vaak ook nog rondgeribt. Of Polane, ook een aanrader.
Def schreef:Ik heb al jaren voor mijn paard met zeer korte rug en veel schouder een tekna zadel.
Heb goede ervaring met Mariska van Oest van Zadelhulp. Ben heel erg tevreden over haar.
Def schreef:Ik heb al jaren voor mijn paard met zeer korte rug en veel schouder een tekna zadel.
Heb goede ervaring met Mariska van Oest van Zadelhulp. Ben heel erg tevreden over haar.
HorseTimeXL schreef:Hoe weet je eigenlijk of hoe meer je op hoe lang het zadel vlak mag zijn. Want soms lees je hij is zo veel cm.
HorseTimeXL schreef:Def schreef:Ik heb al jaren voor mijn paard met zeer korte rug en veel schouder een tekna zadel.
O bedankt, weet je toevallig ook welk Tekna zadel je nu hebt? Mijn voorkeur gaat uit naar een zadel die nog is aan te passen omdat hij zo in de groei zit. Het zadel van prestige zou na een paar maand weer ophouden en dan zit ik met het zelfde probleem.
HorseTimeXL schreef:Hallo,
Ik had een vraagje. Gisteren heb ik de zadelmaker laten komen. Helaas het paard dat ik eerst had gekocht ligt niet goed. Ben gelukkig op tijd gestapt maar is veel te lang.
Bowo schreef:HorseTimeXL schreef:Hoe weet je eigenlijk of hoe meer je op hoe lang het zadel vlak mag zijn. Want soms lees je hij is zo veel cm.
Het is simpelweg onzin als mensen zeggen hoe lang een zadel is, dat is niet te meten.
Op je paard wel enigzins (schouder tot 18e rib), maar hoe je een zadel op wil meten, geen idee. Je hebt namelijk geen idee tot hoe ver de kussens dragen etc
Bowo schreef:HorseTimeXL schreef:Hoe weet je eigenlijk of hoe meer je op hoe lang het zadel vlak mag zijn. Want soms lees je hij is zo veel cm.
Het is simpelweg onzin als mensen zeggen hoe lang een zadel is, dat is niet te meten.
Op je paard wel enigzins (schouder tot 18e rib), maar hoe je een zadel op wil meten, geen idee. Je hebt namelijk geen idee tot hoe ver de kussens dragen etc
HorseTimeXL schreef:Haha ja sorry dat klinkt een beetje raar jazal door het warme weer liggen hahah. Zit er aan te denken om ergens het Tekna zadel te bestellen. Kan je bij de meeste websites het zadel ook weer terug doen als je gepast hebt dat jullie weten?
Ik twijfel tussen een 17 inch en een 17,5 inch.. ik zit namelijk ook tussen maat 36 en maat 38 met broeken.. meeste broeken zijn maat 26 dus omgerekend 36.