Mijn missie was simpel: ik wilde een flexibel/boomloos zadel dat ik op meerdere paarden zou kunnen gebruiken.
Zadel 1: Geweldig zadel, helemaal verliefd en dus meteen besteld in Italië... Zadel is 2 keer naar Nederland gekomen, twee keer met fouten erin (o.a. scheve kussens, verkeerde D-ringen enzovoorts). 11 maanden nadat ik het besteld had was het eindelijk in Nederland... Helaas, wervelkanaal te smal gemaakt.

Zadel 2: Ik besloot over te gaan naar een betrouwbaar merk en daar een tweedehands exemplaar van te kopen. Ik vind het perfecte zadel op Ebay voor 850 pond. Ik bied 825 pond ex verzenden en krijg een bericht terug dat ze niet onder die prijs gaat zitten. Wat haar goed recht is. Een paar dagen later kijk ik op Facebook en zie ineens dat het zadel daar ook al een maand te koop staat. Voor 800 pond ex verzenden. Ik ga terug naar de verkoopster op Ebay en vraag of haar advertentie misschien door een fraudeur op Facebook gebruikt wordt. Nee hoor, dat is ook haar advertentie, alleen staat hij daar goedkoper, en bieden hoeft ook niet meer want al verkocht. Voor 800 pond.

Dan denk ik, had mij het dan voor 825 pond verkocht via Facebook, dan had je nog winst gemaakt ook.

Zadel 3: Op facebook zie ik een ander zadel dat ik ook wel zie zitten. Ik mail heen en weer over de gegevens, en vind dan ineens nog een advertentie van dezelfde vrouw voor hetzelfde zadel, alleen lopen in die foto's de stiksels anders. Dus dan ga je toch weer checken: heb je nou 1 zadel te koop of 2, want op de foto's lijken ze anders. Nee, het is hetzelfde zadel. Ik schrijf dat het er echt anders uitziet. Nee, het is hetzelfde zadel. Ik zet met Photoshop kruisjes op de twee zadels op de punten waarop ze van elkaar afwijken. Ja, het zadel in die ene advertentie is gewoon een voorbeeldfoto van internet, maar het is wel hetzelfde zadel.

Tot zover mijn queeste naar de heilige graag van een zadel.

Ik begin me nu ernstig af te vragen: gaat het ook wel eens goed?