Hoelang zadel kwijt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Hoelang zadel kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 22:23

Wie kan mij een indicatie geven?

Bijna drie weken geleden heb ik mijn zadel retour gestuurd naar de leverancier om deze na te laten kijken door de fabrikant. Ik kreeg vrij snel bericht dat mijn zadel in goede orde ontvangen was en doorgestuurd werd naar de fabrikant (in Engeland).

Nu blijft iedereen me mee vragen op buitenrit en aangezien ik geen ster ben zonder zadel heb ik de leverancier gemaild of deze wisten wanneer m'n zadel terug zou zijn.

Nu blijkt dat hij al ruim een week bij de post ligt en nog niet gearriveerd is bij de fabrikant. Overigens is het zadel goed verzekerd en kan gevolgd worden maar heeft iemand een idee hoelang je je zadel kwijt bent?

Zou dit te maken kunnen hebben ook met de brexit?
Het zou zo jammer zijn als ik alle mooie dagen maar thuis moet blijven vanwege gebrek aan een zadel.

rien10

Re: Hoelang zadel kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:48

Is het een Albion? Die van mij ben ik zes weken kwijt geweest.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 23:07

Vrees dat het met de Brexit te maken heeft. Iedereen gaat nu op het laatste moment nog pakketjes over en weer sturen naar Engeland, de post bedrijven zullen overuren draaien om alles bezorgd te krijgen.
Had zelf vorige week ook een transportbedrijf voor een pallet, zij konden geen looptijd voor die zending afgeven ivm de Brexit

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 23:09

Nee, ik had het een jaar of twee geleden. Toen duurde het gewoon zes weken. Een week om te versturen, vier weken reparatie (!) een week om terug te sturen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 12:21

Ik bestel regelmatig dingen in Engeland en een week is normaal. Soms duur het langer, soms ook iets korter. Ik zou me pas bij 2 weken zorgen gaan maken.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 01:04

Hij moet naar fabrikant fairfax.
Ik krijg als goed is bericht als er nieuws is. Maar ik wil wel graag zo snel mogelijk mn lessen etc oppakken. En heb helaas geen tweede zadel liggen

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 12:09

klumpertje schreef:
Vrees dat het met de Brexit te maken heeft. Iedereen gaat nu op het laatste moment nog pakketjes over en weer sturen naar Engeland, de post bedrijven zullen overuren draaien om alles bezorgd te krijgen.
Had zelf vorige week ook een transportbedrijf voor een pallet, zij konden geen looptijd voor die zending afgeven ivm de Brexit

Welnee! Die heeft er niks mee te maken. Postbedrijven in Engeland zijn gewoon bagger. Veel bedrijven gaan dicht op vrijdag om 4 uur. Dan staan ze ook voor een dichte deur. Maar dat komt vooral omdat ze zich niet aan de afspraken houden. Dat is echt typisch Engels. Ze veranderen de code ook. Dus het kan goed zijn dat hij al op de plaats is. De meeste grote zadel merken hebben een doorlooptijd tussen 6 en 8 weken en dan heb je een snelle.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-19 14:13

Omg 6/8 weken is kort?! Jeetje! Dus eind van de zomer heb ik mn zadel weer een keer terug? Daar gaat mn bosrijjaar.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 14:15

Waarom vraag je niet om een leenzadel?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 15:06

Ik wilde precies hetzelfde vragen, ingvdh!
De meeste zadelmakers bieden wel een dergelijke service zodat je in de tussentijd gewoon kunt rijden :j

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 15:32

Ik heb je een PB gestuurd voor een leenzadel :)

Helaas is het inderdaad een ramp om dit moment iets naar de UK te moeten versturen! Terug zonder express shipping duurt waarschijnlijk nog langer :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 15:50

Hutcherson schreef:
Omg 6/8 weken is kort?! Jeetje! Dus eind van de zomer heb ik mn zadel weer een keer terug? Daar gaat mn bosrijjaar.

Ja dat is heel normaal. 12 weken kan ook pprima.

Dan vraag je toch een leenzadel?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-19 20:55

Aan wie moet ik een leenzadel vragen?
Ik heb het zadel gekocht bij een zadelmaker waarbij ik mn zadel online kon bestellen. Ik heb dat eerst via mn eigen zadelmaker geprobeerd maar die gaf geen reactie.
De leverancier zit op 1,5 uur van mij vandaan met de auto. Ik heb het zadel online bij hen besteld.

Plus ik heb aangegeven dat ik graag wil blijven rijden en lessen/bosritten bij de leverancier en die bood verder niet uit zichzelf een alternatief dus ik ging er niet vanuit dat zoiets mogelijk is. Is ook nogal wat een zadel.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:40

Misschien kun je kijken of je ergens anders een zadel kunt huren.

Ik vind het ook bizar lang duren hoor, dat betekent dus dat dat zadel daar eerst wéken ligt voor er eindelijk wat mee gedaan wordt. Mijn zadelmerk hanteert maximaal 2 weken excl verzenden, kom je op maximaal 3 weken en meer heb ik ook nog niet meegemaakt.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 23:29

Anne. schreef:
Ik wilde precies hetzelfde vragen, ingvdh!
De meeste zadelmakers bieden wel een dergelijke service zodat je in de tussentijd gewoon kunt rijden :j

Ik zelf probeer altijd ook wel een leenzadel te regelen. En met mij meer collega's. Ben wel geneigd borg in te voeren. Er zijn ruiters bij die je echt zien als bank van lening of erger. Dat maakt ook mij terughoudend.