Welk merk is mijn zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marindas

Welk merk is mijn zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 13:35

Mijn zadel heeft een blauw embleempje met daarop een (dravend) paard er op.heb een foto er bij gezet
Weet iemand toevallig zo uit het hoofd welk merk het is?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Welk merk is mijn zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:35

Ik zie geen foto?

Marindas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 13:37

Afbeelding

Farouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:13

Equestor!

Marindas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 14:24

Wauw...Bedankt Farouk!!!!!

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 23:02

Inderdaad equestor, heb er zelf ook 1 haha

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 09:27

Das 1 van de weinige Nederlandse merken.

Marindas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 20:57

idefix4 schreef:

Is het een beetje een goed merk dan?
Ik had er zelf nooit van gehoord.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:41

Marindas schreef:
idefix4 schreef:

Equestor is zeker niet slecht, gemaakt in engeland. Ik rij met veel plezier op 1.
Ik heb wel 1 kant tekening, er zijn best wat exemplaren met een scheve boom. Vooral bij de exemplaren waar je de boom zelf kan verstellen. Of het mechanisme om de boom te verstellen zakt telkens uit en blijft niet zitten op de maat waar je hem op instelt.

Overigens ook de vaste bomen willen nog wel eens scheefzakken.

Qua leer is het van goede engelse kwaliteit maar laat de boom dus wel goed nakijken.

Overigens is het zadel absoluut niet in Nederland gemaakt maar in Engeland! Het is een Nederlands ontwerp maar word hier dus niet gemaakt. Maar dat word geen enkel zadel hier in Nederland. Op zijn best worden de verschillende onderdelen hier in nederland in elkaar gezet. Zadel bouwpakket dus ;)

Marindas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 21:45

Bedankt dieseltje09
Zal hem dan even met enig regelmaat na laten kijken .
Bedankt voor de tip.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 12:11

Marindas schreef:
idefix4 schreef:

Ik heb er 1 nieuwe en 2 iets oudere van op voorraad. Nieuw zijn ze vanaf 2.600 euro. Het zijn uitstekende zadels. Ze hebben een fijne pasvorm en ze zijn van goede kwaliteit

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 12:41

dieseltje09 schreef:
Marindas schreef:

Equestor is zeker niet slecht, gemaakt in engeland. Ik rij met veel plezier op 1.
Ik heb wel 1 kant tekening, er zijn best wat exemplaren met een scheve boom. Vooral bij de exemplaren waar je de boom zelf kan verstellen. Of het mechanisme om de boom te verstellen zakt telkens uit en blijft niet zitten op de maat waar je hem op instelt.

Qua leer is het van goede engelse kwaliteit maar laat de boom dus wel goed nakijken.

Overigens is het zadel absoluut niet in Nederland gemaakt maar in Engeland! Het is een Nederlands ontwerp maar word hier dus niet gemaakt. Maar dat word geen enkel zadel hier in Nederland. Op zijn best worden de verschillende onderdelen hier in nederland in elkaar gezet. Zadel bouwpakket dus ;)[/quote]

Niet helemaal, je vergeet firma daaleman
http://www.daaleman.nl/

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:25

dieseltje09 schreef:
Marindas schreef:

Overigens is het zadel absoluut niet in Nederland gemaakt maar in Engeland! Het is een Nederlands ontwerp maar word hier dus niet gemaakt. Maar dat word geen enkel zadel hier in Nederland. Op zijn best worden de verschillende onderdelen hier in nederland in elkaar gezet. Zadel bouwpakket dus ;)

Ik denk dat dat scheefzakken komt door de opbouw van de kussens. Ik heb er een paar opnieuw gevuld. En toen was het probleem een heel eind weg. Ze worden in Engeland gemaakt. Waar ben ik nog niet achter. Equestor is wel een Nederlands merk. Net als Ninon Schutte en Daaleman en Hulsebos. Het is een type zadel waar niet elke ruiter mee wegloopt, maar wel zeer geschikt voor mensen die graag lange tochten maken. Ze zitten boterzacht.

Enne, volgens mij worden er in Nederland nergens meer zadels gemaakt? De meesten worden gebouwd in samenwerking met Engelse bouwers. Helaas is de Nederlander niet bereid om de prijs van een in Nederland gebouwd zadel te betalen en geduld hebben ze ook niet. Hopelijk verandert dat als de Brexit er door is. Ik heb al zadels 400 euro duurder zien worden. Zelf kan ik wel zadels vanaf de boom af opbouwen. Het ontbreekt me helaas aan tijd om dat daadwerkelijk te kunnen doen. Ik zou het geweldig vinden om een echt Nederlands zadel op de markt te brengen.