Als ik mijn paard hoofdstel om doe dan wil ze met haar tong het bit eruit. Ze blijft met haar mond erg onrustig. Uiteraard als je de riempjes vast maakt is het over. Ik heb een dubbelgebroken smal bit ivm dikke tong. Kan het zijn, ze heeft voor de kar gelopen, dat ze het raar vind dubbelgebroken omdat ze een stang gewend was? Tandarts is 2 weken geleden geweest.
Je kunt -als het niet went- ook een ongebroken bustrens proberen, bijv die van Harry's Horse. Die is ook niet te dik en misschien geeft dat meer rust in de mond
fjordie333
Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-19 19:14
Mariljo schreef:
Is dit pas een ander bit? En doet ze dit sinds ze dit bit heeft?
Ik heb haar pas en weet niet hoe ze gereden is of wat ze gewend is.
fjordie333
Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-19 19:15
Nibbit schreef:
Je kunt -als het niet went- ook een ongebroken bustrens proberen, bijv die van Harry's Horse. Die is ook niet te dik en misschien geeft dat meer rust in de mond
Is misschien een idee ja
Mariljo
Geplaatst: 07-04-19 19:31
fjordie333 schreef:
Mariljo schreef:
Is dit pas een ander bit? En doet ze dit sinds ze dit bit heeft?
Ik heb haar pas en weet niet hoe ze gereden is of wat ze gewend is.
De tandarts heeft geen wondjes in de mond gevonden van het bit? Bij dubbel gebroken watertrensen wil er nog wel is een velletje tussen de schakels/ringen gaan zitten. Zeker als het bit wat te groot is tussen de schakels van het tussenstukje en als het wat te klein is tussen de ringen. Bij deze bitten komen de meeste letsels in de mond voor. Dus ik zou ook een ander bit proberen, ongebroken bustrens is dan idd een goede. Ik heb zelf gewoon een simpele enkel gebroken d-trens. Koop hem niet te klein maar ook zeker niet te groot.
Wellicht een bitfitter vragen? Of anders, als je graag online advies wilt, even een berichtje sturen naar Bittenshop.nl. Zij geven uitgebreid online advies aan de hand van vragen etc. Ik ben er goed geholpen! https://www.bittenshop.nl/