Welke Sprenger flex beugels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Welke Sprenger flex beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:26

Wat is merkbaar het verschil tussen de bow balance beugels van Sprenger, en hun “ 4 system” beugels?
De mate van flexibiliteit is hetzelfde, de vorm is anders maar wanneer kies je welke?
Ik wil voor dressuurmatig werken fijne beugels aan mijn zadel: flexibel en met grip.
Voor buitenritten heb ik ( lompe) endurance beugels maar in de bak vind ik die wat minder fijn..

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 23:37

Heb zelf de bow balance en geen ervaring met de 4 system. Maar de bow balance is gedraaid waardoor ik minder last heb van mijn enkels en knieën. Omdat de beugel al wat gedraaid hangt komt er minder druk op. Je voet en been wordt bij normale beugel wat meer geforceerd vind ik omdat je stijgbeugelriem recht wil hangen .... snap je mij :') weet niet zo goed hoe uit te leggen

Ik rij dressuur en buiten ermee

Anoniem

Re: Welke Sprenger flex beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 06:22

Ah ja ik snap je. Ze hangen gelijk al in de juiste positie zeg maar..

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 06:39

tinkersjakie schreef:
Heb zelf de bow balance en geen ervaring met de 4 system. Maar de bow balance is gedraaid waardoor ik minder last heb van mijn enkels en knieën. Omdat de beugel al wat gedraaid hangt komt er minder druk op. Je voet en been wordt bij normale beugel wat meer geforceerd vind ik omdat je stijgbeugelriem recht wil hangen .... snap je mij :') weet niet zo goed hoe uit te leggen

Ik rij dressuur en buiten ermee

voor mij ook hetzelfde, heb bow balance, en rij er ook altijd mee. bak of buitenrit.

geen last van knieen, wat ik bij andere beugels wel altijd heb.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:40

Anoniem schreef:
Ah ja ik snap je. Ze hangen gelijk al in de juiste positie zeg maar..

Ja dat bedoel ik :D

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:58

Ik heb beide! Mijn voorkeur gaat uit naar de bow balance. Dit komt idd door de gedraaide ophanging (al heb ik ze 'verkeerdom' hangen, op die manier vind ik ze fijner.. :+ ) en omdat het voetbed van de bow balance net iets breder is.

Ik wil straks met mijn jonkie graag het springen ook weer gaan oppakken. dan gaan denk ik de systeem 4 aan mijn dressuurzadel, en bow balance aan het springzadel. Of ik koop er een 2e paar bow balance bij. even afwachten :) ze zijn allebei super fijn! maar ik prefereer dus net de bow balance

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 13:27

Eens op marktplaats zoeken dan, haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:17

Maakt het uit hoe je bow balance aan je riemen hangt?? Zit daar logica in?

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:51

Anoniem schreef:
Maakt het uit hoe je bow balance aan je riemen hangt?? Zit daar logica in?

Ik heb ze verkeerd om, anders vind ik ze niet fijn.... :+ dus degene met de L er op heb ik rechts hangen en andersom :o