Kent & Master, verschil high wither vs original?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Kent & Master, verschil high wither vs original?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 07:56

Hallo,

Ik heb momenteel een K&M MDR voor mijn Haflinger, welke ook op mijn PRE past. Dit is bevestigd door 2 zadelpassers, veel geluk dus :)

Nu zoek ik dus dit zadel extra, omdat ik en mijn man ook graag samen rijden.

De MDR kom ik niet vaak tegen, de HDR wel.

Scheelt dit veel qua pasvorm ten opzichte van de MDR?

De PRE heeft een normale schoft.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 19:53

De HDR is ietsje verder terug gesneden bij de schoft, maar qua pasvorm maakt het feitelijk alleen verschil als je een paard hebt met een hele, hele hoge schoft. Ik zou bijna durven zeggen dat 't je bijna niet zou opvallen als je het niet weet. :P Ik heb een lange tijd een MDR te koop gehad (die notebene van mijn KWPN'er met een hoge schoft kwam en daar perfect op lag), maar ik heb echt honderdduizend keer de vraag gehad of het een HDR was. Erg typisch, maar goed. :') Uiteindelijk heb ik 'm nooit kunnen verkopen, dus mócht je interesse hebben, dan mag je me altijd een berichtje doen. :o

Gizeppie

Re: Kent & Master, verschil high wither vs original?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:02

Ik heb ook een topic hierover. Het verschil is dat HDR voor de hoge schoft is en een MDR voor een medium schoft. Ik heb er zelf eentje voor mijn KWPN een medium schoft.. Dan zou ik voor een medium gaan..

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:09

Ik heb het high wither model (2018 model) en er is wel degelijk verschil, de high wither heeft een 'dropped panel' langs de voorkussens en het normale model niet. Maar wellicht dat oudere modellen dit niet hebben.. durf ik niet te zeggen

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:21

XladyX schreef:
Ik heb het high wither model (2018 model) en er is wel degelijk verschil, de high wither heeft een 'dropped panel' langs de voorkussens en het normale model niet. Maar wellicht dat oudere modellen dit niet hebben.. durf ik niet te zeggen

Dat kan goed hoor! Denk dat jij dan een S-line hebt? Die lijn van zadels ziet er van de buitenkant ook al best anders uit dan de originals, dus dat zal qua constructie ook wel verschillen. :j

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:29

https://www.kentandmasters.co.uk/fittin ... -solutions

Dit is dus het verschil tussen Cob en high wither. Ik kan me voorstellen dat de verschillen tussen MDR en HDR soortgelijk zijn. Mijn (+5 jaar oude) S-line HDR dressuurzadel heeft ook duidelijk naar beneden doorlopende kussens aan de voorkant.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:53

marijkiiii schreef:
https://www.kentandmasters.co.uk/fittin ... -solutions

Dit is dus het verschil tussen Cob en high wither. Ik kan me voorstellen dat de verschillen tussen MDR en HDR soortgelijk zijn. Mijn (+5 jaar oude) S-line HDR dressuurzadel heeft ook duidelijk naar beneden doorlopende kussens aan de voorkant.

Jup, bijna: de Cob is echter niet hetzelfde als de MDR: MDR is de ‘standard wither’ en de Cob is de ‘low profile’. :j De MDR zit er feitelijk nog tussen.