Freemax of Silverado zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Freemax of Silverado zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 18:02

Heeft iemand ervaringen met een van bovenstaande zadel(merken)?

Uiteraard laat ik het liefst een zadelpasser komen alvorens een zadel aan te schaffen. Maar ik zou graag ervaringen horen van mensen die reeds met deze zadels rijden. Ook na langdurig/intensief gebruik.

Pasvorm, kwaliteit, prettig om mee te tijden. Etc.

KLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 20:44

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 22:38

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 11:29

Caily

Re: Freemax of Silverado zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 11:31

Bokker troi heeft een silverado gehad. Ook de freemax gepast dacht ik. Ze wil je ongetwijfeld meer vertellen als je een PB stuurt.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 06:47

Ik heb de freemax gehad. Tijdens het pasconcult zat het super!
Maar met lange ritten brr vreselijk zadel.. (ik heb hem dan ook snel weer verkocht)

Mijn advies is om. Ook eerst een testzadel te nemen na het passen, om er een mooi stuk mee te gaan rijden. Wie weet bevalt hij jou heel goed.

Silverado heb ik ook op gezeten tijdens het pssconcult zat overigens ook erg goed.

Ik ben uitgekomen bij een lederen lazy Mountain
Heerlijk zadel

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 07:52

Hier al een paar jaar een Silverado. Ik ben er super tevreden over. Licht, klein en comfortabel. Het zadel ligt ook mooi stabiel op mijn paard en heb altijd een egale zweetafdruk.

Ik ben 1m50 en heb een 15,5 inch voor mijn Tinker merrie in de X-kurz versie.

Ook heel goede ervaringen ivm de service van Silverado. Destijds verdeelde niemand ze in de Benelux, dus heb rechtstreeks met de producent gemaild. Die heeft mij een visgraat mal gestuurd, ik heb die aangepast aan de rug van mijn paard en terug naar Duitsland gestuurd. Daar hebben ze het zadel netjes op haar maat gezet. Ook de kussens veranderen etc naar kussens voor paarden waarbij zadels snel bridgen was geen probleem en gratis!

Eens ik het zadel binnen had heb ik er een gratis boomloze pad bij gekregen en nog wat kleinigheidjes. Bij het rijden bleken mijn fenders ongelijk en aan de lange kant. Heen en weer gemaild en ze hebben mij 2 nieuwe gestuurd, zelf een luxere met tooling <3 Die mocht ik zonder meerprijs hebben als ik de andere terugstuurde. Allemaal dus super netjes!! Ik hobbel nu nog altijd met veel plezier ermee rond.

Enige dingetje imo is dat ik de leerkwaliteit niet heel erg super vind. Maar ik heb de deluxe versie niet, dus geen idee hoe het bij die zit.

Afbeelding
Afbeelding