Springschoenen dilemma

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paardje87

Springschoenen dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 12:32

Hoihoi,

Ik heb een beetje een probleem met springschoenen vinden, en waar beter dan op bokt vragen voor wat advies.
Normaliter heeft mijn haflinger maat M voor springschoenen. Maar de laatste jaren lijkt het wel alsof springschoenen krimpen. Hij past ze gewoon echt niet meer. Na wat heen en weer rijden naar de EJ eindelijk springschoenen kunnen vinden die hij past qua omtrek, XL :'). Maar nu loop ik dus weer tegen een ander probleem. Deze worden te lang voor zijn korte haflinger voetjes. Nu is het zo dat korter knippen geen optie is ivm de stof die dan gaat rafelen etc.
Heeft iemand hier dé tip voor goed passende springschoenen die qua omtrek breder vallen maar qua lengte niet zo lang. Tot nu toe blijf ik namelijk vastlopen.
Ik dacht er ook aan om gewoon het klittenband te verlengen zodat de omtrek klopt want de lengte van maat m-l is perfect. Alleen vraag ik mij af of dat ook daadwerkelijk haalbaar is. :j

MelissaV

Re: Springschoenen dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 12:35

Misschien een maat L proberen in een merk als prof. choice of classic equine?
Wij gebruiken ze in de westernsport, en ze vallen toch echt anders van maat dan de reguliere springschoenen.

Farjen

Re: Springschoenen dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 12:59

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 13:29

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 15:46

Ik heb hetzelfde probleem met m’n pony, best irritant. Hier helpt een maatje groter kopen en dan inkorten. Ik heb eigenlijk altijd rubber springschoenen voor hem, die kun je namelijk heel makkelijk afknippen en die gaan niet rafelen :j

Sommige merken springschoenen van neopreen of (kunst) leder hebben een dubbele stikrand aan de onderkant. Deze kun je dan zelf ook heel goed afknippen tot onder de andere (hogere) stikrand. Ze gaan dan ook niet rafelen.