Ervaring standon fairfield

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hillebill

Ervaring standon fairfield

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 16:41

Iemand die deze heeft van hooks?
Afbeelding

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 17:43

Laat maar..... daar mag je niet mee starten.

Met de Lingus ook al niet, bah

Net die hoofdstellen die ik wil.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 08:18

Met een kaakriem ipv een keelriem mag je starten inmiddels toch? Lingus inderdaad niet. Maar voor zover ik weet mag je met deze wel starten? Net als met de chester?

https://www.knhs.nl/media/12538/toegest ... i-2018.pdf

hoofdstellen 8 en 9.

Dus de standon mag gewoon.

Zelf geen ervaring met deze. Ik heb de chester en die bevalt erg goed! Fijn materiaal, zacht onderlegd kopstuk, paard loopt er prettig op.

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 19:27

Skippy01 schreef:
Met een kaakriem ipv een keelriem mag je starten inmiddels toch? Lingus inderdaad niet. Maar voor zover ik weet mag je met deze wel starten? Net als met de chester?

https://www.knhs.nl/media/12538/toegest ... i-2018.pdf

hoofdstellen 8 en 9.

Dus de standon mag gewoon.

Zelf geen ervaring met deze. Ik heb de chester en die bevalt erg goed! Fijn materiaal, zacht onderlegd kopstuk, paard loopt er prettig op.

Nee mag je ook niet mee starten. Ik heb de knhs de foto's gestuurd.
Zonder keelriem mag je niet starten omdat het hoofdstel van het hoofd kan glijden.
En de neusriem loopt door in bakstuk, dus verboden.
Laatst bijgewerkt door Hillebill op 28-03-19 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Saar88

Re: Ervaring standon fairfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:29

Nou dan mag de knhs haar eigen regels er nog even op nalezen. Je mag hier gewoon mee starten hoor!

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 19:37

Afbeelding

Dit ging over de 2 hoofdstellen.
Beiden mogen niet. Heb een hele discussie gehad.

Afbeelding

Afbeelding

Daphneeeej

Re: Ervaring standon fairfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:01

Losse keelriem er bij kopen/maken oid en dan kan je gerust met die standon rijden op wedstrijden lijkt me. Kijk eens voor inspiratie naar hoe PS of sweden losse keelriemen heeft voor heefdstellen. is vast ook wel zelf iets voor te knutselen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 08:20

Saar88 schreef:
Nou dan mag de knhs haar eigen regels er nog even op nalezen. Je mag hier gewoon mee starten hoor!

Precies dit ja... ze hebben het toch echt zélf opgenomen in hun regels... met plaatjes erbij staat het op internet... :') Toevallig een mailwisseling met de stagiaire gehad dan TS :P

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 08:21

Skippy01 schreef:
Saar88 schreef:

Precies dit ja... ze hebben het toch echt zélf opgenomen in hun regels... met plaatjes erbij staat het op internet... :') Toevallig een mailwisseling met de stagiaire gehad dan TS :P

Denk eerder dat genoemde hoofdstel vergeleken word met nummer 11 in de regelements lijst. Deze word afgebeeld met een keelriem. Dus knhs houdt zich wel aan hun regels. Het is gewoon een erg dunne lijn tussen wat wel en niet zonder keelriem mag.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 08:28

Daphneeeej schreef:
Denk eerder dat genoemde hoofdstel vergeleken word met nummer 11 in de regelements lijst. Deze word afgebeeld met een keelriem. Dus knhs houdt zich wel aan hun regels. Het is gewoon een erg dunne lijn tussen wat wel en niet zonder keelriem mag.

Hm, zou kunnen. Het grijze gebied is wel érg dun dan. Fairfield Chester was namelijk ook door mensen gevraagd en wél akkoord bevonden... Scheelt toch al gauw 1 cm in de plaats van de kaakriem :')

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 08:41

Skippy01 schreef:
Saar88 schreef:

Yep.... Maar de plaatjes lijkt veel op degene die ik bedoel....
Ik zoek het verschil tussen die ik bedoel en die op de lijst sta. Nr 9 is nagenoeg hetzelfde. Ik zie geen verschil zo...