Ik heb bij mijn nieuwe paard het probleem dat hij tijdens het opzadelen ontzettend zuur kan zijn, bijten, oren plat..
Uiteraard is er een zadelpasser geweest maar sindsdien schuift mijn zadel naar achter of ik moet zo strak aansingelen dat ik er een slecht gevoel over heb.
Ik heb een rechte neopreen singel en een anatomische lederen, de passer haar voorkeur ging naar de anatomische maar mijn paard gaf duidelijk aan deze niet fijn te vinden.
Nu blaast hij zich echt ontzettend op, bij het opzadelen geraak ik met moeite aan de eerste gaatjes bij wijze van spreken, eens gestapt tot aan de piste zijn we 4 gaten verder. Ook vind ik dat de singel teveel naar voren komt.
Bij een longeersingel of springzadel is het hetzelfde verhaal, enorm opblazen, zuur. Daarom dat ik denk dat het probleem bij de singel ligt en niet bij het zadel?
Is een banaansingel beter qua vorm? Of een fairfax? Wel of geen elastiek?
Ik zit in twijfel of ik de huidige passer laat terugkomen, ik heb al enkele mails verstuurd naar passers specifiek voor erreplus dus ik wacht hun antwoord af.
Dit is met de rechte neopreen singel

Qua lengte van singel enz lijkt me dit wel ok?
(Zadel zou zonder bontje eronder moeten, maar ik wou kijken of dit hielp tegen het naar achter schuiven)
Vandaag komt er ook een osteopaat hem verder nakijken!